برترین های چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقر معرفی شدند/له پشت درگا از بوکان دو جایزه جشنواره تئاتر کُردی را کسب کردند

شناسهٔ خبر: 22D1D50B -
چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با معرفی گروه ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد/هنرمندان بوکانی در چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، سه جایزه را از آن خود کردند.

به گزارش هاناخبر ، چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز شامگاه یکشنبه و با معرفی نفرات و گروه های برتر این دوره از جشنواره به کار خود پایان داد.

بر اساس رای هیات داوران جایزه نخست بخش طراحی بروشور به باقر سروش رسید و طراحی صحنه را نیز حسن ترقی به خود اختصاص داد.

سونیا صادقی موفق به کسب عنوان برتر طراحی لباس شد، سامان ارمی هم جایزه نخست طراحی نور  و ماندانا بدوی هم جایزه بخش گریم این دوره از جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش بازیگری زن هم، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست به شبنم یوسفی برای نمایش عیشا از ارومیه رسید و در بخش بازیگری مردد هم، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نخست به سعد قهرمانی برای نمایش  له پشت درگا از بوکان اهدا شد.

جوایز نخست دو بخش نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی این دوره از جشنواره هم صابر نیکبخت و حسن ترقی برای نمایش ‌پانکیه‌کان از سنندج اهدا شد.

قطب‌الدین صادقی، کوروش سلیمانی و علی‌ظفر قهرمانی‌نژاد داوری این دوره از جشنواره تئاتر کُردی سقز را بر عهده داشتند.

 گروه تئاترکانی بوکان که با نمایش له پشت درگا به کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده در چهاردهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز حضورپیدا کردند، دو جایزه این جشنواره را از آن خود کردند.

در بخش برترین بازیگری مرد تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعد قهرمانی و  در بخش گریم تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ماندانا بدوی و جایزه سوم کارگردانی نیز به رحیم عبدالرحیم زاده تعلق گرفت.

نمایش «له پشت درگا» در شبهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه (1، 2 و 3 آذرماه) در سالن سیمرغ بوکان نیز به هدف کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به روی صحنه رفت.

 اجرای این نمایش  در هر سه شب با استقبال با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و هنرمندان ومهمانانی که باوجود هوای بارانی از شهرهای دیگر آمده بودند همراه شد.

روزنامه سراسری آسمان آبی گزارش داد که این نمایش در بوکان بیش از هزار و ۵۰۰ تماشاگر داشته است.

این اثر نمایشی با محتوایی ضد جنگ روایتگر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده‌اند اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آن‌ها به وجود آمده زندگی از کشته شدن در جنگ برایشان تلخ‌تر شده است.

رحیم عبدالرحیم‌زاده کارگردان نمایش له بر دیرگا کارشناسی‌ارشد کارگردانی تئاتر خود را از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و تا به امروز ۲۵ نمایش را در شهر خود یعنی بوکان کارگردانی کرده است. او پیش از این‌که به زادگاه خود برگردد در تهران در مطبوعات به نوشتن مقاله و نقد تئاتر می‌پرداخت و مدتی به‌عنوان معاون پژوهشی سیزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی فعالیت می‌کرد. حالا 20سال است که در شهر بوکان به‌طور مداوم نمایش روی صحنه می‌برد و با گروهی که ۱۹سال از عمر آن می‌گذرد کار می‌کند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =