مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی:

پرداخت۶۳۵۲وام اشتغالزایی توسط کمیته امداد امام(ره) آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 22ECEDB1 -
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی از پرداخت۶ هزار و ۳۵۲ فقره وام اشتغالزایی به مبلغ۵۴۶ میلیاردتومان طی ۷ ماهه گذشته سالجاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، عزیز سهندی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: کمیته امداد استان ۶ هزار و ۳۵۲ فقره پرونده وام اشتغال زایی به مبلغ ۵۴۶ میلیارد تومان در ۷ ماه سال جاری از سوی بانک‌های عامل پرداخت کرده است که ۱۹ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان حاصل پرداخت ۴۰ درصدی کل اعتبارات ابلاغی شهرستان ماکو است.

وی افزود: ۱۴ هزار نفر پشت نوبت دریافت وام اشتغال در بانک‌ها هستند که عدم پرداخت و معطل شدن آنها باعث شده است تا انگیزه متقاضیان کمرنگ شود.

سهندی اشتغال و کارآفرینی را مهمترین رویکرد کمیته امداد یاد کرد و گفت: کل بودجه سال جاری کمیته امداد ماکو ۱۰۱ میلیارد تومان است که ۵۴ میلیارد تومان آن صرفاً در حوزه اشتغال می‌بایست هزینه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد خانوار ساکن استان تحت حمایت این نهاد هستند، افزود: ۱۲۰ خدمت از سوی کمیته امداد به جامعه هدف و دهک‌های نیازمند ارائه می‌شود و پرداخت وام‌های اشتغال مهمترین خدمت از این ۱۲۰ مورد است.

وی اشتغال باهدف توانمندسازی اعضای تحت پوشش را یکی از ارزشمندترین کارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: افزایش مددجویان به کمیته امداد یکی از مشکلات این نهاد در ادامه روند خودکفایی و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزایش مستمری‌ها را در خودکفایی مددجویان، کارساز ندانست و عنوان کرد: نیاز مددجویان فراتر از این موارد است، اشتغالزایی و بالا بردن عزت نفس خانواده‌ها به همراه افزایش توان اقتصادی خانواده‌ها یکی از راه‌های بهبود وضعیت معیشتی خانواده‌ها است.

به گفته سهندی هر ماه مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای ۱۰۰ هزار سرپرست خانواده از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود که صرف هزینه‌های معیشتی، درمانی، اجاره مسکن، فرهنگی و غیره می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) آذربایجان غربی مردم همیشه در صحنه در روزهای سخت نیز کنار این نهاد انقلابی بوده‌اند و حاصل آن، رشد ۵۰ درصدی کمک‌های مردمی در ۷ ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته است که ۳۸۰ میلیارد تومان از طریق مردم و با همت کمیته امداد به مددجویان کمک مالی صورت گرفته است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 4 =