احیای واحدهای صنعتی در آذربایجان‌غربی

شناسهٔ خبر: 22FFFCE1 -
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی یک‌سال گذشته با تزریق ۶٠٢ میلیارد ریال سرمایه به واحد‌های صنعتی، این استان رتبه دوم کشور را از این لحاظ به خود اختصاص داده است.

به گزارش هاناخبر ،

حسن حاتمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی یک‌سال گذشته ۶٠٢ میلیارد ریال سرمایه به واحد‌های صنعتی این استان تزریق شده است اظهار داشت: این میزان سرمایه برای بازگرداندن ٩٠ واحد تولیدی هزینه شده است و سعی می‌شود امسال نیز ۹۰ واحد صنعتی راکد در استان با رفع مشکلات، به چرخه تولید باز گردد.

حاتمی تاکید کرد: برای بازگشت واحد‌های صنعتی به چرخه تولید مشکل این واحد‌ها بررسی و پرونده آن‌ها بر اساس نوع مشکل به کارگروه‌های رفع موانع تولید یا کارگروه اقتصاد مقاومتی فرستاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: برخی واحد‌های صنعتی راکد مشکل حقوقی و برخی دیگر مشکل سرمایه درگردش دارند که با بررسی موضوع مشکل واحد‌ها برطرف و واحد به چرخه صنعتی باز خواهد گشت.

حاتمی بیان کرد: در مجموع ۷۳ درصد واحد‌های صنعتی استان فعال است و از یک‌هزار و ۳۷۸ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان یک‌هزار و سه واحد فعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشتر واحد‌های فعال آذربایجان‌غربی در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این واحد‌ها در زمینی به مساحت ۴۷۲ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آن‌ها ۱۹ هزار و ۲۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

او گفت: ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحد‌های فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =