صدور ۲ هزار ۲۴۸ گواهینامه صادراتی و وارداتی در کردستان

شناسهٔ خبر: 230FA44B -
رییس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های وارداتی و صادراتی اداره کل استاندارد کردستان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲ هزار ۲۴۸ گواهینامه اظهارنامه صادراتی و وارداتی در کردستان صادر شده است.

به گزارش هاناخبر ،سجادی رییس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های وارداتی وصادراتی استاندارد استان کردستان ، گفت: ۲۰۰۳ فقره از این اظهارنامه‌ها از نوع انطباق با کالا‌های صادراتی و ۲۴۵ فقره نیز از نوع انطباق با کالا‌های وارداتی بوده است.

او افزود: بیشترین اقلام صادراتی امسال شامل تراکتور، روغن موتور، سنگ‌های معدنی، رب گوجه فرنگی، موادشوینده، لبنیات ومشتقات نفتی بوده است که پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده به مقصد اقلیم کردستان‌عراق صادر شده است.

سجادی در ادامه با اشاره به بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد که در خصوص حمایت از تولید و تسهیل تجارت در حوزه صادرات و واردات است، بیان کرد: این بسته حمایتی با تاکید بر قابلیت ردیابی و به منظور حصول اطمینان از اصالت، ایمنی و سلامت کالا در ۱۸ بند برای واردات و ۴ بند برای صادرات تهیه و تنظیم شده است و با بهره گیری از این بسته ضمن تسریع و تسهیل ورود مواد اولیه، فرآیند ثبت آن‌ها نیز با تفویض اختیار به ادارات کل استانی زودتر انجام می‌گیرد.

او افزود: در راستای تسریع و تسهیل در امر صادرات کالا نیز ادارات کل استاندارد استان می‌توانند با بهره گیری از این بسته حمایتی نسبت به نمونه برداری و مهار محموله‌های صادراتی فاقد پروانه استاندارد، اقدام کنند تا پس از اخذ نتیجه آزمون مجوز صادراتی را صادر نمایند.

رییس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های وارداتی وصادراتی استاندارد استان کردستان با بیان اینکه کنترل کیفی کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالا‌های نا مرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالا‌های مشابه خارجی و حفظ بازار‌های بین المللی از وظایف مهم سازمان ملی استاندارد ایران است، بیان کرد: کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالا‌های نا مرغوب خارجی نیز درحوزه وظایف استاندارد تعریف شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 3 =