فرسودگی نیمی از مدارس شهرستان خداآفرین

شناسهٔ خبر: 232499C6 -
فرماندار خداآفرین گفت: نیمی از مدارس این شهرستان که به عنوان فضای آموزشی استفاده می‌شوند بیش از ۴۰ سال عمر دارند.

به گزارش هاناخبر ،

آقای نکونام در نشست بررسی استحکام مدارس خداآفرین گفت: گر چه در یک سال اخیر ۱۲ مدرسه اعم از کانکسی، سنگی و کاه‌گلی در این شهرستان بازسازی شده است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی ادامه داد: در این شهرستان مدارس ناایمن و در آستانه فرو ریزی زیادی وجود دارد که هر لحظه ممکن است حادثه‌ای ناگوار رخ بدهد و لازم است خیران برای بازسازی این واحد‌های آموزشی فرسوده بیش از پیش کمک کنند.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه گفت: براساس ارزیابی‌های کیفی و سازه‌ای ۴۷ درصد ساختمان مدارس خداآفرین نیمه مستحکم یا غیر مستحکم است که باید با اولویت، بهسازی و بازسازی شوند.

آقای فرهودی ادامه داد: امسال در این شهرستان ۱۵ طرح مدرسه سازی داشتیم که هفت مدرسه با ۲۶ کلاس درس و با ۳۱ میلیارد تومان هزینه افتتاح شده است و برای تکمیل دیگر مدرسه‌های در حال ساخت نیز ۲۸ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

آقای محمدزاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس نیز با بیان اینکه این سازمان برای تحقق عدالت آموزشی و توسعه متوازن، توجه ویژه‌ای به محدوده خداآفرین دارد یاد آوری کرد: ما با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان، امسال ساخت پنج مدرسه کانکسی را در داخل این محدوده شروع کرده بودیم که هر پنج مدرسه را قبل از پایان سال به آموزش و پرورش تحویل می‌دهیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =