کلاهبرداری سارقان به شیوه های اینترنتی و فضای مجازی

شناسهٔ خبر: 232734A7 -
همزمان با پیشرفت فناوری و اینترنتی شدن کسب و کارها، سارقان وسودجویان هم شگردهای خود برای دستیابی به اهدافشان را به روز کرده‌ و به شیوه‌های مختلفی درصدد سوء استفاده از این فضا هستند.

به گزارش هاناخبر ، رئیس پلیس فتا مهاباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آگاهی از شگردهای کلاهبرداری و توجه به نکات پیشگیرانه می‌تواند از این تهدیدها جلوگیری کند.

سروان افشاریان، با بیان اینکه تعداد کاربران فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شود و به همین میزان، جرایم سایبری نیز افزایش می‌یابد، افزود: شهروندان توجه داشته باشند که کلاهبرداران برای برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان از روشهای مختلفی استفاده می کنند.

وی ، به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

رئیس پلیس فتای مهاباد، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 90 درصد جرایم سایبری در این شهرستان کشف شده است، اضافه کرد: قربانیان کلاهبرداریهای فضای مجازی و اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند با مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا و یا شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

پوراکبر، دادستان مهاباد هم با بیان اینکه با سوء استفاده کنندگان از این فضا برخورد می‌شود، گفت: جرایم اینترنتی در واقع در دو حوزه جرایم مالی و دسترسی به اطلاعات اشخاص طبقه بندی شده است و در قانون جرایم رایانه ای که در سالهای اخیر به تصویب رسیده مجازات هایی برای مرتکبین در نظر گرفته شده است.

وی، افزود: در سالهای اخیر شاهد تشکیل پرونده های متعددی بودیم که تصاویر شخصی افراد در بعضی از کانال و سایت ها را منتشر کرده بودند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 4 =