وقوع ٢٥ هزار تصادف در آذربایجان غربی/ مرگ روزانه ٢ نفر در جاده های نا امن!

شناسهٔ خبر: 233BA5D5 -
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۲۵ هزار و ۱۱۴ تصادف در استان رخ داده که منجر به فوت ۳۷۳ نفر و جراحت بیش از ۸۶۰۰ نفر شده است.

به گزارش هاناخبر ، سردار رحیم جهانبخش ۸ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، بر لزوم رعایت فرهنگ ترافیکی توسط شهروندان تاکید کرد و گفت: برای کاهش تصادفات علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و ایمن سازی جاده‌ها، ضروری است شهروندان سرعت مطمئنه را رعایت کنند که متاسفانه شاهد رانندگی‌ها با سرعت غیرمجاز در محورها هستیم.

او با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی کشف و توزیع مواد مخدر در استان افزود:  ۲۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان، طی ۶ ماه نخست سال جاری کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری ۶۲۷ مجرم در حوزه فضای مجازی در استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ادامه داد: طی بازه زمانی اعلامی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳ درصدی در جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی را شاهد بودیم، همچنین ۷۱ نفر از اوباش نوچه دار نیز دستگیر شدند.

سردار جهانبخش با اشاره به دستگیری عاملین اغتشاش و ناامنی در سطح استان، گفت: امسال افزایش ۶۰ درصدی کشفیات سلاح جنگی در استان ثبت شده است و جایگاه استان در سرقت مسلحانه بیست و هشتم است.

فرمانده انتظامی استان، با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۵۶۰۴ سارق دستگیر شده است، گفت: نرخ سرقت در آذربایجان‌غربی ۳۷۴ و در جایگاه سی و چهارم هستیم.

او با بیان اینکه با بازی کنندگان با جان و مال مردم مماشات نداریم و خط قرمز پلیس مقابله با  اوباش گری و ایجاد مزاحمت است، افزود:لازم است فرهنگ سازی در حوزه قانون مداری در اولویت قرار گیرد.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه "شهروند قانون مدار، و پلیس خدمتگزار" شعار هفته پلیس انتخاب شده است، رعایت قانون توسط شهروندان را اصل و اولویت دانست و گفت: پلیس در دل افراد متخلف باید ناامنی ایجاد کند، اما برای شهروند قانون مدار امنیت ساز است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 2 =