برگزاری تحلیف ۱۲۰ کارآموز مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 233E2B9E -
۱۲۰ نفر از کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه با برگزاری مراسم تحلیف، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

به گزارش هاناخبر ، هوشیار محمدی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه، امروز(پنجم مهر) در این مراسم، با اشاره به فعالیت ۴۶۲ کارشناس فعال رسمی دادگستری در این مرکز، اظهارکرد: امروز هم ورود ۱۲۰ نفر از کارآموزان را به این حرفه شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: این افراد ورودی سال ۱۳۹۹ هستند که طی مدت سه سال دوره های مختلف آموزشی را گذرانده اند و یک سال هم به عنوان کارآموز در محاکم قضایی مشغول به فعالیت بوده اند.

به گفته رئیس مرکز کارشناسان رسمی  دادگستری استان، این کارآموزان در ۲۷ رشته آموزش دیده‌اند.

وی در خصوص اهمیت حرفه کارشناسان رسمی دادگستری هم گفت: هرچند قضات دادگستری اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص مسائل فقهی و حقوقی دارند، اما گستره علم و دانش بگونه ای است که باید از کارشناسان رشته های مختلف فنی هم به عنوان مشاور استفاده کنند.

محمدی تصریح کرد: این کارشناسان کسانی هستند که تمام زوایای یک موضوع را روشن می کنند و در واقع دست راست و چشم قاضی به شمار می روند، چرا که قاضی با استفاده از دانش و اطلاعات آنها می تواند در یک پرونده اظهار نظر کند.

وی تاکید کرد: اهمیت کار کارشناسی در این است که گاها هستی یک شخص در یک پرونده قضایی مطرح است، لذا کارشناس باید با دقت کامل اطلاعاتی را در اختیار قاضی قرار دهد تا رای منصفانه‌ای را صادر کند.

رئیس کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه یک کارشناس رسمی فرآیندهای مختلف و طولانی را برای رسیدن به این حرفه طی می کند، اظهار کرد: همچنین پس از گذراندن دوره های  آموزشی، صلاحیت آنها هم مورد بررسی قرار می گیرد و درصورت تائید وارد این حرفه خواهند شد.

وی در پایان از آمادگی این مرکز برای کمک به قوه قضائیه جهت تحقق حقوق عامه خبر داد و گفت: باتوجه به اهمیتی که مسئله حقوق عامه دارد، می توانیم کمک کار قوه قضائیه برای تحقق آن باشیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =