ادامه تاخت و تاز امیکرون در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 2363B309 -
در سایه ی کم توجهی و بی توجهی ها، رعایت نه چندان رضایت بخش شیوه نامه های بهداشتی و عدم توجه جدی به آموزش ها و هشدار ها امیکرون در بهمن ماه در استان جولان داد و به صغیر و کبیر، شهری و روستایی، زن و مرد رحم نکرد و خیل کثیری از جمعیت را گرفتار کرد.

به گزارش هاناخبر ، دکتر جلیل موسوی، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران  با اشاره به کل بستری ها در بهمن ماه افزود:طی ماه گذشته ۳۲۰۸ نفر بستری شدند که از این تعداد ۱۶۶۷ نفر با تست مثبت و ۱۵۴۱ نفر با تست منفی بودند.

وی ادامه داد: ۴۲۸ نفر ( ۱۳/۳۴ درصد) زیر ۱۴ سال؛ ۱۱۰۶ نفر ( ۳۴/۴۸ درصد) ۱۴ الی ۵۴ سال و ۱۶۷۲ نفر ( ۵۲/۱۸ درصد) بالا ۵۵ سال داشتند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه گفت: از ۴۲۸ نفر کودکان بستری، ۱۱۹ نفر با تست مثبت و ۳۰۹ نفر تست منفی، ۶۹ نفر یکسال و کمتر از یک سال، ۱۳ نفر دو سال داشتند.

وی کل فوتی ها بهمن ماه را ۱۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۷ نفرPCR مثبت (۴۵ درصد) و ۹۴ نفر با PCR منفی (۵۵ درصد) بودند.

دکتر موسوی تصریح کرد: تاکنون در استان ۹۰ هزار و ۷۱۲ نفر بستری شدند که ۵۰ هزار و ۸۳۱ نفر با تست مثبت و ۳۹ هزار و۸۸۱ نفر با تست منفی بودند.

این متخصص بیماریهای عفونی بااشاره به راههای کاهش تلفات و مرگ و میر ناشی از این بیماری یادآور شد: با انجام واکسیناسیون گسترده و وسیع، رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی،. رعایت و به کار بستن توصیه ها، توجه به علائم هشدار دهنده و مراجعه به موقع بیماران به مراکز معتبر درمانی می توان حتی آمار تلفات را نزدیک به صفر رساند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =