برترین های همایش بین‌المللی زکریای رازی در کرمانشاه مشخص شدند

شناسهٔ خبر: 237D97C1 -
همایش بین‌المللی گرامیداشت زکریای رازی در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

به گزارش هاناخبر ،

همایش بین‌المللی گرامیداشت زکریای رازی عصر امروز چهارشنبه با تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

بیگلری، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی در این همایش گفت: امیدوارم شاهد برگزاری همایش‌های مختلف به میزبانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی باشیم تا ارتقاء علم و دانش را نظاره‌گر باشیم.

علی‌اکبر محسنی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گرامیداشت زکریای رازی اظهار داشت: در این همایش به موضوعات مختلفی با محوریت زکریای رازی؛ این دانشمند برجسته جهان اسلام، پرداخته شد.

وی با اشاره به بُعد عرفانی شخصیت زکریای رازی گفت: همه جهان مبتنی بر عشق است و چیزی در این جهان به جز تجلی عشق وجود ندارد و خداوند به عنوان خالق هستی، خود نیز عاشق است.

محسنی تحقق رشد و تکامل بشر را منوط به نگاه مثبت مبتنی بر عشق و عرفان به پدیده‌های عالم دانست و یادآور شد: نگاه بدبینانه و ناامیدانه به هستی هیچ پیشرفت و ترقی و بالندگی را به وجود نمی‌آورد.

 روح‌الله بهرامی دبیر کمیته علوم انسانی همایش بین‌المللی گرامیداشت زکریای رازی اظهار داشت: زکریای رازی شخصیت تمدن ساز بشری است که در بستر تمدن اسلامی رشد یافت و متعلق به این تمدن است.

وی گفت: ۸۰ مقاله را در مجموعه چکیده مقالات چاپ نمودیم، چاپ ۴ نشریه دانشجویی نیز از دیگر افتخارات این دانشگاه است و توفیق یافتیم تا همه آثار زکریای رازی را در این همایش گردآوری نماییم.

در آیین اختتامیه همایش بین المللی زکریای رازی از برترین‌های بخش‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و جوایز تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =