تشکیل اتاق داوری بین المللی درآذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 23883481 -
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از تشکیل اتاق داوری بین المللی با حضور وکلای ایران و عراق برای رسیدگی به دعاوی و پرونده های تجاری و بین المللی خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و شورای عالی وکلای قوه قضائیه به میزبانی مرکز وکلای قوه قضائیه استان در ارومیه برگزار شد.

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این نشست گفت: آذربایجان غربی، استانی مرزی با ۶ گمرک، ظرفیت های بسیار بالایی در امر تجارت دارد و به تبع آن دعاوی و پرونده‌هایی با موضوعات بین المللی در آن تشکیل می شود که نیاز است با استفاده از اساتید مجرب و دوره های آموزشی بار علمی قضات و وکلایی که با این پرونده ها سروکار دارند تقویت شود

 

عتباتی ادامه داد: آذربایجان غربی اولین قدم را در این مورد برداشته است و در نشستی که مسئولین استان با استانداران اقلیم کردستان عراق داشتند مقرر شده است که اتاق داوری بین المللی با حضور وکلای دو کشور تشکیل شود.

 

 تقویت تعاملات و ارتباطات علمی دو مجموعه وتقویت مبانی علمی و تخصصی سازی وکالت و ارتباط وکلای تخصصی با شعب تخصصی واز دیگر مطالبات رئیس کل دادگستری استان بود و گفت: هر چه قدر مبانی علمی دو مجموعه تقویت شود خروجی کار در قالب احکام و آراء محکم، متقن و مستدل خود را نشان می دهد.

 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه از جامعه وکلاء و مرکز خواست به فرهنگ سازی تثبیت مالکیت ها کمک کنند چرا که یک سوم پرونده‌های مطروحه در دستگاه قضایی مستقیم و غیرمستقیم به موضوع مالکیت ها مربوط می باشند.

 

عتباتی در پایان از تلاشهای جامعه وکلاء و وکلای مصلح در امر صلح و سازش تقدیرکرد وگفت:انتظار است این روند همچنان ادامه یابد و جامعه وکلاء دست دستگاه قضایی را بگیرند، خاصه در سازش پرونده‌های با موضوع خانواده تلاش کنند.

 

 دکتر میر محمد صادقی استاد حقوق جزاء و رئیس شورای عالی وکلای قوه قضائیه نیز در این نشست گفت: اقداماتی که در دستگاه قضایی استان برای ارتقاء جایگاه وکالت انجام می شود نشان می دهد که مجموعه مدیریتی دادگستری استان با موضوع وکالت و وکیل و نقشی که در احقاق حق می توانند داشته باشند آشنا هستند.

 

 مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست گفت:حضور وکیل در فرایند های رسیدگی تضمین کننده حقوق شهروندی، هم برای بزه دیده و هم برای افرادی که در مقام متهم قرار دارند است.

 

 در ادامه نشست اعضای شورای معاونین و شورای عالی وکلای قوه قضائیه مطالبی را با توجه به موضوع این نشست بیان و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای اعضای حاضر در خصوص دستورات جلسه مصوباتی به تصویب رسید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =