تأمین ۵ هزار میلیارد تومان برای تحقق شعار سال کردستان

شناسهٔ خبر: 2397E1CF -
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان از تأمین ۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای حمایت از تولید و تحقق شعار سال در استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، محمد مشیرپناهی ظهر امروز در نشست مدیران اقتصادی با اصحاب رسانه که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، پیرامون اهداف و شعار سال 1403، بر ضرورت حمایت از تولید تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های دولت «رفع موانع تولید» بوده و در این راستا برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر و در همین راستا درگاه ملی مجوزها راه‌اندازی و فرایند صدور مجوزها تسریع یافت، گفت: با راه‌اندازی این درگاه تمام مجوزهای کسب و کار کشور از طریق این درگاه صادر می‌شود اما انتظار می‌رود که روند پاسخ‌دهی استعلامات نیز تسریع یابد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان تصریح کرد: در همین راستا؛ دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار از دو سال گذشته فعالیت خود را در این اداره‌کل آغاز کرده و اگر دستگاهی نیاز به تغییر یا اصلاح قوانین و مقرراتی دارد، با اعلام به این دبیرخانه می‌تواند در راستای اصلاح و بازبینی لازم با نگاه کارشناسی شده اقدام کنند.

وی افزود: قوانین و مقرراتی که واقعاً مخل تولید هستند از سوی دستگاه‌ها اعلام و بعد از اقدامات کارشناسی شده توسط هیئت بازبینی اصلاح و حتی حذف خواهند شد، کما اینکه کردستان جزو معدود استان‌هایی بوده که تاکنون این روند اجرایی شده است.

مشیرپناهی «توجه به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی» را یکی از راهکاری اصلی در حمایت از تولید خواند و عنوان کرد: تحقق این امر مستلزم یک سری شرایط است که خوشبختانه ظرفیت قانونی تقویت نظام مالی در استان فراهم بوده و حساب پیشرفت و عدالت استانی با اولویت بانک‌های تخصصی افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این منابع به صورت 100درصدی تحقق پیدا کند سال آینده 5 هزار میلیارد تومان تأمین منابع مالی برای حمایت از تولید و طرح‌هایی که با اولویت استان است، خواهیم داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان با بیان اینکه ریاست این صندوق بر عهده استاندار و منابع در قالب تسهیلات و براساس اولویت‌ها پرداخت و مانند یک اهرم در رونق تولید خواهد بود، اظهار کرد: این تسهیلات صفر درصد بوده که با ظرفیت و منابع بانک‌های تخصصی می‌توان سازوکار پرداخت تسهیلات تبصره 18 و منابع حمایت از تولید را تأمین کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 3 =