مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

۴.۸ میلیارد تومان در آذربایجان غربی صرف اجرای نیات واقفان شد

شناسهٔ خبر: 23C8C96D -
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از هزینه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای نیات واقفان در استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

حجت الاسلام ناصر جوانبخت عصر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه این اعتبار از نیات واقفان در حوزه های مختلف مسجد سازی، نیات مذهبی، اجتماعی و خیریه هزینه شده است افزود: عواید موقوفات ثبت شده در استان در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه امسال بودجه عمرانی اوقاف و امورخیریه استان بیش از پنج میلیارد تومان و حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است ادامه داد: امسال  ۷۶ وقف جدید به موقوفات استان اضافه شده است.

حجت الاسلام جوانبخت در ادامه اجرای طرح بشارت و برون سپاری مراکز تخصصی قرآن کریم را از جمله برنامه های قرآنی این اداره کل عنوان کرد و اظهارداشت:شش هزار و ۴۷۷ موقوفه شامل ۳۶ هزار و ۹۰۰ رقبه در استان ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از این تعداد موقوفات هزار و ۸۱۶ مورد منفعتی و چهار هزار و ۶۶۱ مورد انتفاعی بوده است افزود: امسال ۱۴۸ نفر مبلغ و روحانی آموزش دیده در قالب همایش طلایه داران تبلیغ به نشر معارف دین و تشریح آثار و برکات وقف در استان پرداختند.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۷۴۶ موقوفه و رقبه استان سنددار شدند خاطر نشان کرد:اسکن  ۳۸۷ هزار و ۷۶۸ برگ سند موقوفات و رقبات استان، تنظیم ۲۱۷ سند اجاره رقبات استان و اطلاعات بیش از ۳۱ هزار رقبه متصرفی تایید نهایی شد.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه امسال عواید موقوفات استان ۲۰درصد افزایش یافتته است گفت: باید فرهنگ سازی شود تا واقفین نیات خود را به سمت نیازهای جامعه سوق دهند و بغیر از هزینه در مساجد در بخشهای مدارس،حوزه های علمیه، پزشکی و علمی نیز وقف کنند.

وی ادامه‌ داد: در حوزه جذب بودجه و ساخت وساز مساجد طی سال‌جاری، اداره کل اوقاف استان پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان مصوب استان بوده که از این مقدار سه میلیارد و ۹۲۰ میلیون مختص عمران و آبادانی مساجد است که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بابیان اینکه یک میلیارد و ۴۷۰میلیون تومان برای امامزادگان استان در فعالیت‌های عمرانی بوده که از این میزان ۳۳۶ میلیون تومان تخصیص یافته است، گفت: جمع تخصیص منابع عمرانی اوقاف،دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تخصیص یافته و نزدیک ۵۰ درصد اختصاص یافته است.

وی گفت: در حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی نیز ۵۱۸ رقبه تعیین تکلیف در حوزه تغییر کاربری و تبدیل به‌احسن انجام شده و از افتخارات اوقاف استان، تائید اطلاعات نهایی بیش از ۳۱هزار رقبه متصرفه بود و در قسمت درآمد نسبت به مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد شاهد بوده‌ایم.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =