الحاق ۲۰ کشتی تجاری به ناوگان دریایی ایران

­سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی الحاق ۲۰ فروند کشتی جدید تجاری و افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت ناخالص ناوگان دریایی کشور به ویژه در دریای خزر را از مهمترین اقدام‌های این سازمان در سال ۱۴۰۲ دانست.

به گزارش هاناخبر ، از سازمان بنادر بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان در همایش سالانه مدیران این سازمان، با بیان اینکه روند توسعه ظرفیت ناوگان دریایی کشور در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت، گفت: با هدف توسعه کمی و کیفی دریانوردان، مجوز ۵ مرکز جدید آموزش دوره‌های دانشگاهی علوم دریانوردی اعطا شد.

به گفته مرزبان، در سال جاری، بیش از ۲۱ درصد به ظرفیت آموزش دریانوردی کشور اضافه شده‌است و کماکان تقاضا برای دریافت مجوز آموزش دریانوردی در دانشگاه‌های سراسری ادامه دارد.

مرزبان از ثبت بیش از ۸۵۰۰ قایق فاقد هویت در سال جاری خبر داد و آن را رکورد تاریخی در سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر با اعلام نجات جان هزار و ۲۵۵ دریانورد و افراد عادی در ۱۸۵ عملیات جستجو و نجات دریایی در سال ۱۴۰۲، افزود: آماده به کاری علائم کمک ناوبری سازمان بنادر و دریانوردی در برخی از بنادر به ۱۰۰ درصد و برخی دیگر به بیش از ۹۸ درصد رسیده است که قابل توجه است.

مرزبان از ممیزی ۵۶ مرکز آموزش دریانوردی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۱۳۰ هزار شناسنامه و گواهینامه دریانوردی صادر شده است.

وی الکترونیکی کردن فرآیند‌های ثبت کشتی‌ها و صدور گواهی نامه‌های دریایی را از دیگر اقدامات معاونت دریایی در سال جاری دانست و گفت: در این سال همچنین عملیات مقابله و پاک‌سازی آلودگی نفتی در استان‌های مازندران، هرمزگان و بوشهر انجام شده است.

سرپرست معاونت امور دریایی، تحول در بررسی سوانح دریایی را یکی از دستورکار‌های جدی این معاونت در سال آتی برشمرد و از آغاز عملیات لایروبی در بنادر آبادان، اروند کنار و انزلی خبر داد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =