هواشناسی آذربایجان غربی نسبت به احتمال آلودگی هوا هشدار داد

شناسهٔ خبر: 23E16730 -
>
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: احتمال افزایش غلظت آلاینده های هوا در استان وجود دارد و لازم است تا دستگاه‌های مرتبط و شهروندان نسبت به رعایت موارد لازم اقدام کنند.

به گزارش هاناخبر ، مهدی کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس الگوهای پیش بینی و پیش یابی و با توجه به استقرار شرایط پایداری جوی در منطقه، اغلب مناطق پرترد استان مستعد افزایش این غلظت آلودگی ها هستند.

وی اضافه کرد: لازم است تا مدیریت لازم در کاهش تردد خودرو ها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی در جهت کاهش آلایندگی هوای استان صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: عدم ترد سالمندان،  کودکان، افراد با سابقه بیماری قلبی و خاص در سطح شهر و ورزش نکردن در فضای باز نیز لازم است در این روزها مورد توجه باشد.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: شهرستان چالدران با دمای منفی هفت درجه سردترین شهر استان بود و شهرستان ارومیه نیز دمایی بین منفی چهار و مثبت ۹ درجه سانتی گراد داشت.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =