استاندار کردستان:مدیران ناکارآمد باید از استان بروند/تلاش كنيم راه را براى سرمايه گذاران باز كنيم

شناسهٔ خبر: 24221650 -
استاندار کردستان با اشاره به نیاز شدید استان به جذب سرمایه‎گذاری تاکید کرد: مدیران ناکارآمد باید از استان بروند.

به گزارش هاناخبر ،

بهمن مرادنیا، در در جلسه ستاد سرمايه گذارى استان با اشاره به اینکه مشكل كردستان با حرف و سخن حل نمى شود، شعارزدگى موجب شده عمل گرايى را فراموش كنيم،  در خصوص گله مندى سرمايه گذاران از كارشكنى بدنه كارشناسى ادارات در حمايت از سرمايه‎گذارى در استان، گفت: اگر ادارات كارشناس سالار شده به دليل ضعف مديريتى است، مديران بايد شخصا اين امور را پيگيرى كرده و به نتيجه مطلوب برسانند.

مرادنيا افزود: كارشكنى و عدم توجه كارشناسان به انعطاف پذيرى قانون، موجب ايجاد فساد ادارى مى شود.  در ادامه اين جلسه استاندار كردستان از پيشنهاد رييس اتاق بازرگانى استان در خصوص برگزارى همايش سرمايه گذارى در استان استقبال كرد و برگزارى آن در موقعيت مناسب را فرصتى براى دعوت از سرمايه گذاران و معرفى و ارائه بسته ‏هاى سرمايه‎گذارى به آنان دانست. وى  ناتوانى در رفع مشكلات سر راه سرمايه‎گذارى  در استان را خيانت به مردم عنوان و خاطر نشان كرد: اگر بر سر سفره مردم نان نيست، ما مديونيم پس بايد تلاش كنيم راه را براى سرمايه گذاران باز كنيم تا توسعه و اشتغال در استان ايجاد شود.

 

مشکلات فعالان اقتصادی

 

در جلسه ستاد سرمايه گذارى استان كه به رياست استاندار برگزار شد، نمايندگان فعالان و متقاضيان سرمايه گذارى در كردستان، عدم همکاری ادارات در صدور بموقع مجوزها، ضعف زيرساخت‎ها، نبود مشوق‎هاى سرمايه‎گذارى، كمبود زمين صنعتى و عدم كارسناسى صحيح در برآورد ماليات را مهمترين موانع سد راه سرمايه گذارى در كردستان عنوان كردند. معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار كردستان، پس از استماع سخنان نمايندگان بخش خصوصى، ضمن تاييد مشکلات بیان شده توسط نمایندگان بخش خصوصی، خاطرنشان كرد: دستگاههای اداری و نهادهای دولتی نقش مهمی در سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان می توانند ایفا کنند و در صورت تعریف درست مامورستها و رسالت سازمانها توسط مدیران در رابطه با توسعه سرمایه گذاری می توانند مشوق و تسهیل گر سرمایه گذاری در استان باشند، امری که متاسفانه در بعضی از سازمانها نادیده گرفته می شود و کارشکنی ها در مسیر سرمایه گذاری از همانجا آغاز می شود.

حسين فيروزى در اين خصوص اظهار داشت: كارشكنى از سوى مدير باشد يا كارشناس تفاوتى ندارد، به هرحال خروجى آن به شماره افتادن نفس سرمايه گذارى در كردستان است.

وى ضمن اشاره به اهميت و ضرورت جذب و حمايت از سرمايه گذارى بخش خصوصى در استان، تاكيد كرد: نرخ بيكارى در كردستان بالا است، درآمد سرانه استان تقريبا نصف ميانگين كشورى است، كردستان از فقر چند بعدى رنج می برد و ما براى رفع اين مشكلات و توسعه استان به توسعه سرمايه گذارى بخش خصوصى نياز داريم.

معاون استاندار كردستان در ادامه ضمن ابراز خرسندى از اعلام رضايتمندى سرمايه گذاران از منش فردى و شخصيتى مديران استان، اظهار داشت: توسعه استان نيازمند تقويت اخلاق حرفه اى در مديران است، اخلاق حرفه اى ايجاب مى كند كه مديران، خود را نسبت به انجام مراحل ادارى در بازه زمانى مشخص متعهد بدانند و کار سرمایه گذاران را به سرانجام مطلوب برسانند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 6 =