پروژه آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی امیرآباد مهران به بهره برداری می رسد

شناسهٔ خبر: 242991E8 -
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، گفت: پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیر آباد و گلان برای آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران به زودی تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش هاناخبر ،سردار « جمال شاکرمی» در بازدید جمعی از مسئولان استانی از پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیرآباد مهران، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به اراضی کشاورزی امیر آباد و گلان با ایجاد ۳۵۰۰ متر کانال خاکی و لایروبی ۱۵۰۰ متر قنات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه آبرسانی به ۱۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی شهرستان مهران انجام می شود، تصریح کرد: این پروژه با همکاری و همدلی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی و آب منطقه ای استان و نیز پیگیری ها و حمایت های دلسوزانه استاندار ایلام به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین « الله نور کریمی تبار»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: پروژه آبرسانی منطقه امیرآباد از دو بعد دارای اهمیت است، اول از جنبه پیشینه کار که به چند صد سال قبل باز می گردد و نشان دهنده تمدن و پیشرفت ایرانیان است و دوم هم از جنبه احیای کار، که انصافا کاری سخت و قابل تقدیر توسط سپاه انجام شده است.

وی گفت:اقدامات سپاه تلفیقی هوشمندانه از دو عنصر ناب که از دوران ۸ سال دفاع مقدس به ارث رسیده به ثمر می نشیند، ایثار و جهاد تلاشگران سپاه در همه صحنه ها به خصوص سازندگی در مناطق محروم موجب شده تا از ظرفیت های موجود این مناطق بیشترین استفاده را نصیب مردم کنند.

«محمدعلی اقدسی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز اظهار کرد: پروژه آبرسانی به امیرآباد و گلان با زحمات و همکاری تنگاتنگ با سپاه مراحل پایانی خود را طی می کند و به دنبال این هستیم پروژه های دیگری را هم با همکاری سپاه در استان به ثمر بنشانیم.

«رضا احمدی» مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان ایلام نیز اظهار کرد: هم افزایی خوبی در میان نهادهای مختلف با سپاه و بسیج شکل گرفته که پروژه امیر آباد از مهم ترین این کارها بوده و ما در منابع طبیعی استان از طریق ایجاد سازه های سنگی ملاتی، گابیون بندی و همچنین ایجاد کانال برای تثبیت پروژه با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان در خدمت مردم عزیزمان بوده ایم.

«جهانگیر رستم زاد» معاون اقتصادی استانداری ایلام نیز در این بازدید، اظهار کرد: سپاه نشان داده در هر جایی ورود کند موفق بوده و پروژه امیرآباد بار دیگر مردمی بودن این نهاد را نشان داد و  این پروژه برای مردم  منطقه مایه خیر و برکت شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 3 =