تردد در گردنه‌های مهاباد با زنجیرچرخ ممکن است

شناسهٔ خبر: 244B2DBF -
رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: شب گذشته و همزمان با بارش برف تمامی جاده های این شهرستان برفروبی و نمک‌پاشی شده اما تردد در گردنه‌های مهاباد با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

به گزارش هاناخبر ،رحمت نویدنیا به ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی به منطقه و تقویت آن، بارش برف در مهاباد از بامداد امروز در مهاباد دوباره شروع شده و عوامل راهداری مشغول برفروبی و نمک‌پاشی مسیرهای بین شهری و روستایی هستند.

او با اشاره به اینکه تردد در تمام محورهای این شهرستان برقرار است، اضافه کرد: هم اکنون کولاک برف در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت گزارش شده و تردد در گردنه‌های این شهرستان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: نیروهای راهداری در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان، گردنه «به‌رده‌ره‌شان» در محور مهاباد- میاندوآب و گردنه «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد- سردشت مشغول برفروبی و نمک‌پاشی هستند.

او افزود: در محورهای روستایی نیز یک دستگاه لودر به گردنه «خوله‌پوله» در مسیر جاده آفان و میرسه اعزام شده و جهت تسهیل در تردد خودروها در این محور کار برفروبی را انجام دهد.

نویدنیا گفت: عوامل راهداری این شهرستان شب گذشته بیش از ۳۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک شدید را رهاسازی کردند و در برخی مسیرها نیز از جمله گردنه «سه‌ری مه‌یدان» اهال روستاها با تراکتور خودروها گرفتار در برف را نجات دادند.

او اظهار کرد: با توجه به تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری در این محورها خودداری و در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به حرکت کنند.

نویدنیا از مسافرانی که این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، خواست قبل از سفر، از وضعیت جاده‌ها با شماره‌ تلفن گویای ۱۴۱ و یا شماره ثابت ۴۲۴۲۲۵۵۹ آگاهی پیدا کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 3 =