بازدید سفیر هندوستان از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب

شناسهٔ خبر: 24655709 -
سفیر هندوستان از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب و چندین جاذبه تاریخی آذربایجان غربی بازدید کرد .

به گزارش هاناخبر ،

روز شنبه 12 آبانماه 97 سوراب کومار بمنظور بازدید از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب به استان آذربایجان غربی سفر کرده و از چندین جاذبه تاریخی این استان بازدید کرد .

 او در ابتدای سفر به آذربایجان غربی وارد ارومیه مرکز استان شده و ابتدا از کلیساهای مارسرگیش و ماربخوس در منطقه گردشگری سیر ارومیه و سپس از کلیسای تاریخی حضرت مریم در داخل شهر ارومیه نیز بازدید کرد.

سفیرهندوستان از موزه باستان شناسی و مسجد تاریخی جامع ارومیه نیز بازدید کرده و ارومیه را شهری تمیز با آب و هوایی بسیار مناسب توصیف کرد.

سوراب کومار ارومیه را به مقصد مجموعه جهانی تخت سلیمان ترک کرده و در مسیر از تپه تاریخی حسنلو نقده و موزه باستان شناسی موجود در آن بازدید کرده و با ارائه راهنمایی های لازم با ویژه گی های تمدن اوراتویی و آشور بیشتر آشنا شد.

سفیر هندوستان در ایران در ادامه سفر به استان با بازذید از مجموعه جهانی تخت سلیمان در 20 کیلومتری شهرستان تکاب در آذربایجان غربی  تخت سلیمان را یکی از بی نظیر ترین آثار تاریخی ایران برشمرد.

کومار گفت: با توجه به داشته های فرهنگی و تاریخی استان آذربایجان غربی و وجود ریشه های کلامی مشترک در ایران و هندوستان می توان  جاذبه های تاریخی آذربایجان غربی را به علاقمندان در هندوستان نیز معرفی کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =