بارش های شدید در راه کردستان

شناسهٔ خبر: 249D35DD -
هواشناسی کردستان اعلام کرد: موج جدید بارشی از اوایل هفته آینده، استان را در بر می‌گیرد که پیامد آن پیش بینی بارش ۱۰۰ میلیمتری باران است.

به گزارش هاناخبر ،

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از عصر شنبه ۱۰ فروردین، به تدریج از غرب استان در دامنه امواج بارشی فعال قرار می‌گیرد.

رحیم صدیقی افزود: این سامانه تا ظهر سه شنبه ۱۳ فرروردین فعال است و باعث بارش باران و برف، مه گرفتگی و وزش باد می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در همه مناطق استان زیاد است، تاکید کرد: نوار غربی و جنوبی استان از جمله بانه، مریوان، سروآباد، اورامانات، پالنگان، کامیاران و سنندج نسبت به دیگر نواحی، سهم بیشتری از بارش‌ها خواهند داشت و پیش بینی می‌شود میزان بارش در این مناطق به بیش از ۱۰۰ میلی متر برسد.

صدیقی بیشترین فعالیت این سامانه را از صبح یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه هفته آینده اعلام کرد و گفت: از شب دوشنبه تا صبح سه شنبه از شدت بارندگی‌ها کاسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بارشها، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست و میزان زیاد بارش و همزمانی آن با ذوب برف، موجب ایجاد رواناب‌هایی می‌شود که مستلزم برنامه ریزی برای آب مخازن سدهاست.

احتمال کولاک در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، سقوط بهمن، وزش قابل ملاحظه باد، بارش تگرگ و مه و کاهش دید از دیگر پدیده‌هایی است که این موج بارشی با خود دارد و موجب اختلال در تردد می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =