بیش از ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی، عضو تعاونی روستایی و کشاورزی هستند

شناسهٔ خبر: 24A4334D -
مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های روستایی، کشاورزی، تولید و زنان در استان هستند که در در قالب بیش از ۲۶۰ تعاونی فعالیت می‌کنند.

به گزارش هاناخبر ، میرجمال ساداتی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۳۴۳ هزار نفر عضو ۱۲۹ شرکت تعاونی روستایی، ۴۰ هزار نفر عضو ۷۳ شرکت کشاورزی، ۷۱۶ نفر عضو هشت شرکت تعاونی زنان و ۵۹ نفر عضو ۵۴ شرکت تعاونی تولیدی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک شرکت سهامی زراعی نیز با ۷۸۰ بهره بردار و در قالب ۹۸۰ هکتار زمین در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد، ادامه داد: تحت عنوان سه اتحادیه تعاون روستایی، کشاورزی و تولیدی نیز در استان ۲۴ اتحادیه فعال هستند که ۱۸ مورد تعاونی روستایی، پنج مورد تعاونی کشاورزی و یک مورد تعاونی تولیدی است که به ترتیب دارای ۱۶۰، ۵۲ و ۵۴ نفر عضو هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی درباره تشکل‌های کشاورزی استان اظهار کرد: ۱۸ نظام صنفی با ۹۸ هزار و ۴۷۳ نفر، خبرگان بخش کشاورزی با ۱۷ مورد و ۲ هزار و ۶۶۹ نفر عضو و ۹ انجمن با ۱۸۰ نفر عضو در استان فعالیت دارند.

ساداتی نژاد با اشاره به سایر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت تعاون روستایی آذربایجان غربی اضافه کرد: دارابودن ۲۸۱ جایگاه سوخت با ۲۳۳ مورد فعال و ۴۸ مورد غیرفعال از امکانات و زیرساخت‌های این شبکه در استان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ فروشگاه سموم و ۱۰۸ کارگزاری کود شیمیایی نیز در این راستا فعالیت دارند، ادامه داد: ۶ مرکز جمع آوری شیر نیز در قالب تعاونی روستایی فعالیت دارد.

آذربایجان غربی دارای ۲۳۵ هزار بهره بردار کشاورزی با یک میلیون هکتار زمین قابل کشت است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =