رونمایی مترو پاریس از نرم‌افزار مترجم همزمان در آستانه المپیک ۲۰۲۴

شناسهٔ خبر: 24CC0874 -
مترو شهر پاریس در فاصله یک سال تا المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در فرانسه، از نرم‌افزار «ترجمه همزمان» برای کمک به گردشگران خارجی رونمایی کرد.

به گزارش هاناخبر ، سی‌وسومین دوره المپیک تابستانی از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۴(پنجم تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) به میزبانی پاریس برگزار خواهد شد.
رویدادی که میلیون‌ها نفر را از سراسر جهان به شهر نور می‌کشاند؛ افرادی که عمدتا نه به زبان فرانسه مسلط هستند و نه زبان انگلیسی و در بیشتر موارد از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو برای تردد بین ورزشگاه‌ها و گشت و گذار در شهر استفاده خواهند کرد.
مقامات فرانسه در راستای میزبانی از این رویداد بزرگ و کمک به گردشگران خارجی از نرم‌افزار ترجمه همزمان موسوم به «ترادیویا» در ایستگاه‌های مترو کلان‌شهر پاریس رونمایی کردند.
مترو تودرتوی پاریس با بیش از ۳۰۰ ایستگاه که پیدا کردن یا تلفظ‌ نامشان حتی برای بومی‌های فرانسه دشوار است، برای گردشگران خارجی به‌راحتی به کابوس بدل خواهد شد.
با این حال، نرم‌افزار ترادیویا که در حال حاضر ۱۶ زبان را تحت پوشش قرار داده و سازمان مترو پاریس ۶هزار نفر از پرسنل خود را به آن مجهز کرده است، کار گردشگران را راحت خواهد کرد.
از جمله زبان‌های تحت پوشش این نرم‌افزار می‌توان به انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی چینی، هندی و عربی اشاره کرد. جملات زبان مبدا به فرانسوی برای ماموران مترو ترجمه شده و آنها نیز متعاقبا پاسخ درست را به زبان مقصد به فرد منتقل می‌کنند.
به گفته سازمان حمل و نقل زیرزمینی پاریس، مزیت اصلی این نرم‌فزار در مقایسه با «گوگل‌ترنسلیت» این است که گوگل گاهی اوقات هیچ درکی از اصطلاحات خاص مترو ندارد!
انتظار می‌رود بازی‌های المپیک و پاراالمپیک تابستانی ۲۰۲۴، حدود ۱۵ میلیون نفر از سراسر جهان را به پاریس و حومه آن بکشاند.

​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =