نخست وزیر اقلیم کردستان کمک اربیل به شورای ملی کُردهای سوریه را تکذیب کرد

شناسهٔ خبر: 24CF82FB -
نخست‌وزیر اقلیم کردستان، پس از نشست هیئت دولت اقلیم، در کنفرانس خبری هفتگی تأکید کرد که اربیل هیچ کمکی به نیروهای وابسته به شورای ملی کُردهای سوریه (ENKS) نکردە است.

به گزارش هاناخبر ،

نیچروان بارزانی امروز چهارشنبه 27 دی ماه96  بابر با 17 ژانویه، پس از شرکت در نشست هیئت دولت اقلیم، در کنفرانس خبری هفتگی خود، به پرسش‌های خبرنگاران در مورد آخرین تحولات اقلیم و عراق و مواضع دولت اقلیم، پاسخ داد.

بارزانی اعلام کرد که روابط اقلیم کردستان، با ترکیه و ایران رو به بهبود است و اربیل در مسیر عادی‌سازی روابط با این دو کشور همسایه، قرارگرفته است.

وی پرداخت کمک مادی اربیل به نیروهای شورای ملی کُردهای سوریه (ENKS) را رد کرده و همچنین پرداخت کمک دو میلیون دلاری از سوی خود به حزب اتحادیه میهنی کردستان را تکذیب کرد.

وی افزود: تصمیم حزب اتحاد اسلامی به خروج از دولت اقلیم کردستان در مقطع کنونی تصمیم درستی نبوده و در جهت منافع این حزب و اقلیم کردستان و اتحاد داخلی در اقلیم، نیست.
    من و قباد طالبانی معاون هیئت دولت، از وزیران اتحاد اسلامی برای خدمات انجام‌شده طی این مدت تشکر می‌کنیم.
    آغاز گفتگوهای میان اربیل و بغداد برای حل مشکلات بر اساس قانون، بسیار خوب و مثبت بوده و امروز نشست دیگری در بغداد در مورد حقوق دو وزارت آموزش‌وپرورش و بهداشت انجام می‌شود.
    در مورد فرودگاه‌های اقلیم و چند موضوع دیگر نیز که به وزارت امور داخلی مربوط است، گفتگوهایی انجام‌شده که آن را مثبت ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم گفتگوها با بغداد نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.
    دعوت‌نامه‌ای از سلیم جبوری رئیس مجلس عراق، برای شرکت در یک کنگرە، دریافت کرده‌ام؛ اما مشخص نیست خود من و یا شخص دیگری در آن حضور می‌یابد.
    اطلاعی از اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در مورد برگزاری دیدار میان خود و نخست‌وزیر عراق ندارم، اما در اجلاس داوس شرکت کرده و دیدارهایی در این اجلاس صورت می‌گیرد.
    مانعی برای بازگشایی فرودگاه‌های اقلیم باقی نمانده و این امر فقط مستلزم اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی بغداد است.
    حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران اقلیم را بر اساس درآمدهای کسب‌شده اقلیم پرداخت می‌کنیم و از هرگونه اقدامی برای حل مشکلات استقبال می‌کنیم.
    موضع ما در مورد سهم بودجه اقلیم از بودجه عمومی عراق مشخص است و ما خواهان دریافت سهم قانونی خود هستیم و در نشست با صندوق بین‌المللی پول نیز تأکید کرده‌ایم که باید خواست و حقوق ما در نظر گرفته شود.
    انتخابات در اقلیم باید برگزار شود و در نامه به پارلمان کردستان و نشست با کمیسیون انتخابات اقلیم، خواستار برگزاری انتخابات شده‌ایم و دولت تا برگزاری انتخابات به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
    هیچ اطلاعی در مورد افتتاح حساب رسمی بانکی در بغداد برای پرداخت حقوق به کارمندان و حقوق‌بگیران اقلیم کردستان نداریم.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =