رفع تداخل 150 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 24DA4799 -
مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی گفت: تاکنون 150 هزار هکتار از 400 هزار هکتار اراضی زراعی رفع تداخل شده است و استان در تشکیل کمیسیونهای رفع تداخل پیش رو است.

به گزارش هاناخبر ، جوان کیا در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد:  پیگیری و مطالبه دادگستری استان، عامل محرک در انجام سند حدنگار است و در امور کشاورزی می تواند نتایج خوبی را هم به همراه داشته باشد.

او افزود: تاکنون 150 هزار هکتار از 400 هزار هکتار اراضی زراعی رفع تداخل شده است و استان در تشکیل کمیسیونهای رفع تداخل پیش رو است و فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص اجرای قانون در خصوص اجرای قانون حدنگار حجت را بر همه تمام کرده است و وظیفه و تکلیف همه مدیران و متولیان امر هم عمل به فرمان مقام معظم رهبری است.

در ادامه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تثبیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان یک امر بسیار مهم و ضروری است. باید اهمیت این طرح به کشاورزان و مردم عزیز استان تبیین و روشن گری شود تا در این امر مهم پیش قدم شوند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: علاوه بر حمایت های قضایی دادگستری و سازمان بازرسی و اداره کل ثبت از سند دار کردن اراضی کشاورزی، باید با استفاده از سایر ظرفیتها ماننده فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و خصوصاً رسانه ملی و فضای مجازی، کشاورزان را ترغیب به اخذ سند تک برگی برای اراضی خود نمود.

عتباتی افزود: دفترچه های کشاورزی املاک کشاورزان هم باید در اولویت ثبت قرار گیرند و کشاورزانی که املاک آنها دارای دفترچه هست در اداره ثبت حاضر و در سریعترین زمان ممکن سند تک برگی املاک آنها صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به مهمترین مصوبات این جلسه گفت: ضرب الاجل یکماهه برای تعیین تکلیف اراضی بالای 5 هکتار در کارگروه و تعیین تکلیف 1350 قطعه ظرف یکماه با همکاری جهاد کشاورزی و ثبت و نیز مقرر شده تمامی پلاکهایی که دارای تداخل هستند در کمیسیون رفع تداخل طرح و تصمیم گیری شوند و دادستانها و روسای حوزه های قضایی هم بصورت هفتگی پیشرفت کار را از مدیران جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک پیگیری نمایند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =