آغاز اجرای طرح نهضت «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» در کردستان

شناسهٔ خبر: 24E39410 -
مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ادامه داد: امروز همزمان با سراسر کشور برنامه نهضت ملی نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در 13 زیر حوزه و 28 روستای استان با اولویت 6 شهرستان جنگلی استان کردستان انجام خواهد شد که شامل 1000 هکتار نهال‌کاری و 1000 هکتار بذرکاری است.

به گزارش هاناخبر ، مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با اشاره به برگزاری آیین آغاز به‌کار نهضت ملی «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» در استان کردستان گفت: این نهضت با هدف کاشت 14 میلیون اصله نهال در سراسر کشور دنبال می‌شود که سهم استان کردستان 500 هزار اصله نهال است.

پیمان فتاحی در سنندج اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی نهضت سبز با شعار « نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز » مراسم کاشت نهال و بذرکاری همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: این نهال‌کاری با هدف کاشت همزمان ۱۴ میلیون نهال در سراسر کشور  برگزار خواهد شد و در استان کردستان نیز این مراسم ساعت 10 صبح امروز (پنج‌شنبه 14 آذر) در 9 مکان مشخص برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: برنامه نهضت ملی نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز در کردستان در 13 زیر حوزه و  28 روستای استان با اولویت 6 شهرستان جنگلی استان انجام خواهد شد که شامل 1000 هکتار نهال‌کاری و 1000 هکتار بذرکاری است.

وی تصریح کرد: نهال‌های درنظر گرفته شده برای این مراسم در استان کردستان شامل گونه‌های بلوط، بادام، زالزالک، گلابی و بنه است.

فتاحی گفت: حاشیه سد گاوشان در کامیاران، روستای قلیان در سنندج، کوخ شیخ الاسلام در بانه، روستای قهرآباد در سقز، ابتدای مسیر سبز در قروه، شهر بلبان آباد در دهگلان، کانی میران در مریوان، حاشیه شهر دیواندره و کیلومتر ۲ جاده سروآباد-سنندج-نرسیده به کارخانه آرد-جنب مرغداری پیام در سروآباد از جمله مکان‌هایی است که امروز نهال کاری می‌شود.

وی از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان‌ها و روستاه‌های استان دعوت کرد در این پویش همگانی مشارکت کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =