موتور سیکلت های توقیفی در کردستان، ترخیص می شوند

شناسهٔ خبر: 24E6DF9B -
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با اشاره به توقیف 15 هزار دستگاه موتور سیکلت گفت: از این پس اگر صاحب موتورسیکلت متعهد شود که از وسیله نقلیه خود استفاده نمی‌کند می‌تواند بدون ارائه بیمه اقدام به ترخیص موتورسیکلت و به محل سکونت خود منتقل کند.

به گزارش هاناخبر ،سرهنگ برزو مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان افزود: در حال حاضر بر اساس برآورد اولیه 15 هزار موتورسیکلت در 18 پارکینگ سطح استان توقیف شده که مربوط به قبل از سال 98 هستند و به اصطلاح به آنها موتورسیکلت‌های رسوبی می‌گویند.

او با اشاره به اینکه از امروز فرآیند جدید ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی اجرا می‌شود، تصریح کرد: از این پس اگر صاحب موتورسیکلت متعهد شود که از وسیله نقلیه خود استفاده نمی‌کند می‌تواند بدون ارائه بیمه اقدام به ترخیص موتورسیکلت و به محل سکونت خود منتقل کند.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه سرعت بخشیدن به ترخیص‌ها و ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی اولویت ما است, ادامه داد: بعضا این موتورسیکلت‌ها از سال 90 در پارکینگ‌ها وجود داشت.

سرهنگ مرادی یادآور شد: یکی از موانع اصلی که شهروندان به دنبال رفع توقیف موتورسیکلت‌های خود نمی‌رفتند، هزینه پارکینگ‌ها بوده است و با اجرای این طرح مالکین از موقعیت ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

او بیان کرد: همه بخش‌های مختلف راهور و همه شهرستان‌ها در این طرح شرکت خواهند کرد و  پلیس + 10 نیز مشارکت خواهد داشت تا این طرح با موفقیت انجام شود و هدف این است که ترخیص به صورت یک ساعته انجام شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان با اشاره به اینکه صرفا اصل جریمه‌ها دریافت می‌شود، گفت:  مالکین باید با رعایت پروتکل‌ها از این فرصت استفاده کنند و اگر شخصی در این دو ماه برای ترخیص مراجعه نکند، موتورسیکلت بلاصاحب شناخته می‌شود و به فروش می‌رسد و مبلغ فروش نیز تا شش ماه نگهداری می‌شود تا اگر مراجعه کردند به آنها واریز شود اما پس از آن 6 ماه پول به حساب خزانه خواهد رفت.

سرهنگ مرادی اظهار کرد: افرادی که گواهینامه ندارند نیز در صورت تعهد به اینکه از موتورسیکلت خود استفاده نمی‌کنند و صرفا قصد فروش یا انتقال به محل سکونت را دارند نیز می‌توانند به وسیله خودروهای باری موتورسیکلت خود را ترخیص و منتقل کنند.

او افزود: شرایط ما بسیار آسان و هیچ سخت گیری نشده است و تلاش این است که مردم به اموال خود برسند و فرآیندهای سیستمی نیز تسهیل و موانع برطرف شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =