دکتر احسان ریخته گر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

امکان ورود به موج جدید کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

شناسهٔ خبر: 24F0776D -
زدن ماسک بخصوص توسط کودکان در مدرسه جدی گرفته شود تا کودک در مدرسه آلوده نشود و این آلودگی را به خانواده نیز منتقل نکند.

به گزارش هاناخبر ،

دکتر احسان ریخته گر معاون بهداشتی دانشگاه عصر روز شنبه 27 فروردین ماه 1401 ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در خصوص تغییر رنگبندی کرونایی گفت: این رنگبندی به علت مسافرت ها، دید و بازدیدها و رفت و آمدهای عید نوروز  و نیز بازگشایی مدارس طی دو هفته اخیر می باشد.

وی افزود: بایستی با رعایت پروتکل های بهداشتی از ازدیاد رنگهای قرمز در استان جلوگیری کنیم.

دکتر ریخته گر اعلام کرد: تعداد بستری کرونایی زیادی در استان وجود ندارد.

وی توصیه کرد: زدن ماسک بخصوص توسط کودکان در مدرسه جدی گرفته شود تا کودک در مدرسه آلوده نشود و این آلودگی را به خانواده نیز منتقل نکند.

معاون بهداشتی دانشگاه یادآور شد: روی سخن من آموزگاران و معلمین می باشند که می توانند بر نحوه زدن ماسک کودکان نظارت نموده و آموزشهای لازم را در این خصوص به دانش آموزان ارائه نمایند.

وی در خصوص این که با قرمز شدن شهرها امکان ورود به موج هفتم وجود دارد گفت: تا بحال ما گرفتار شش موج شدیم و با قرمز شدن شهرها، احتمال ورود به موج هفتم وجود دارد و بعضی از کشورهای جهان هم اکنون وارد پیک شدند و ما نیز اگر رعایت پروتکل ها را نداشته باشیم وارد پیک جدید خواهیم شد.

وی یادآور شد: اخیرا استقبال از واکسیناسیون خیلی کم شده و سوء تبلیغاتی که در فضای مجازی علیه واکسن توسط افراد بی اطلاع انجام می شود باعث ساده انگاری کرونا گردیده و با تفکر اینکه کرونا کشندگی سابق را ندارد از واکسیناسیون کمتر استقبال می نمایند.

این مقام مسئول دانشگاهی ادامه داد: اکنون کلیه واکسنهای علیه کرونا در استان وجود دارد و عدم دریافت واکسن طغیان مجدد بیماری را بدنبال خواهد داشت.

گفتنی است بر اساس رنگ بندی اعلامی در 26 فروردین ماه 1401، دو شهر پلدشت و شاهیندژ قرمز، دو شهر چایپاره و خوی نارنجی ، چهار شهر تکاب، بوکان، مهاباد و سردشت آب و نه شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =