هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص بارش‌های رگباری هشدار داد

شناسهٔ خبر: 24F0F448 -
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان و احتمال طغیان رودخانه‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری است.

به گزارش هاناخبر ، مهدی صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بررسی آخرین الگوهای هواشناسی بیانگر عبور امواج بارشی از تراز میانی جو بوده که موجب بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد خواهد شد و لازم است تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: نیمه شمالی و جنوب شرق استان بیشتر تحت تاثیر این بارش‌ها بوده و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه زدگی در این مناطق وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این روند تا روز دوشنبه ادامه دارد البته در نقاط جنوبی وزش باد شدیدتر است که محکم کردن سازه‌های تبلیغاتی و خودداری از تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی در مناطق یاد شده ضروری است.

به گفته وی، استقرار هوای گرم در استان تداوم دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز بارش‌های رگباری به میزان هفت میلی‌متر در تخت سلیمان تکاب و پنج میلی‌متر در چالدران ثبت شده‌ است.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان بوکان گرم‌ترین شهر استان با دمای بیشینه مثبت ۳۹ درجه و چالدران با مثبت ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بوده‌ است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که در فصل تابستان هم شاهد بارش‌های رگباری باران است این بارندگی‌ها اغلب خسارت‌های غیر زیادی به بخش کشاورزی استان وارد می‌کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =