پرداخت ٢۴٧ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در آذربایجان غربی

شناسهٔ خبر: 250DC8C2 -
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: این صندوق طی سال جاری ۲۴٧ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به متقاضیان در استان پرداخت کرده‌است.

به گزارش هاناخبر ، علیرضا آخوندزاده مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پرداخت پرداخت ٢۴٧ میلیارد ریال وام اشتغال روستایی گفت: این میزان تسهیلات برای ١۴١ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان‌غربی پرداخت شده‌است.

وی درباره میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها گفت: با اجرای این تعداد طرح، برای بیش از ۴٠٠ نفر زمینه اشتغال پایدار در روستا‌ها فراهم شده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اعطای تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات اضافه کرد: بخش کشاورزی بیشترین طرح‌ها را به خود اختصاص داده که شامل گلخانه، دامداری، خرید تراکتور و ادوات کشاورزی، کنسانتره و تولید کود‌های شیمیایی است.

آخوندزاده گفت: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

او اضافه کرد: همچنین طی سال‌جاری صندوق کارآفرینی امید بیش از هشت میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و سازمان زندان‌ها وام ضروری در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری به حدود ۶١١ فقره پرداخت شده است.

او اضافه کرد: حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستامحور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستا‌های استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 2 =