۱۲۴ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو هزینه شد

شناسهٔ خبر: 25241FD7 -
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ۱۲۴ میلیارد تومان برای احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.

به گزارش هاناخبر ،

مرتضی بانک در مراسم افتتاح پروژه های منطقه آزاد اظهارداشت: احداث فرودگاه ماکو به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و مراحل عملیاتی آن حدود دو سال انجام پذیرفته است که در نوع خود یک رکورد در سطح کشور محسوب می‌شود و حسب تدابیر ریاست جمهور بلافاصله هم در خدمت مردم شریف منطقه و فعالان اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: این فرودگاه دارای ترمینال مسافری به مساحت ۶۲۵۰ مترمربع، باند پروازی به طول ۳۲۷۰ متر و قابلیت نشست و برخاست هواپیمای بدنه متوسط از خانواده ایرباس ۳۲۰، پارکینگ هواپیما به مساحت حدود ۲۰ هزار متر مربع و امکان توقف همزمان دو فروند هواپیمای بدنه متوسط، برج مراقبت پرواز به ارتفاع ۳۳ متر و ساختمان تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیات هوانوردی) مجهز به سیستم های ارتباطی پیشرفته، تجهیزات کمک ناوبریDVORD / DME ، خدمات امداد و نجات فرودگاهی و تجهیزات و ماشین های آتش نشانی است.

مشاور رییس جمهور همچنین تاکید کرد: فعالیت های توسعه این فرودگاه برای تبدیل شدن به یک شهر فرودگاهی و مرکز نقل و انتقال بار و مسافر ادامه دارد و سرمایه گذاری ساخت این فرودگاه تماما بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو بوده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه هم اکنون منطقه آزاد ماکو به یک تحول و مرحله ای بلوغ رسیده است گفت: در حال حاضر ۵ راهبرد اصلی برای این منطقه در حوزه های کشاورزی، لجستیک، گردشگری، صنعت و تجارت تعریف شده است و در مجموع۲۵۰ پروژه تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه اجرا خواهد شد.

وی ماکو و بازرگان را یکی از بزرگترین مراکز داد و ستد، کسب و کار و تجارت در کشور معرفی کرد و گفت: در کنار فعالیت های مبتنی بر صنعت و تجارت در ماکو اقدامات ارزشمندی نیز در بخش کشاورزی در ماکو  انجام شده است.

مشاور رییس جمهور افزود: افتتاح سالن ورزشی چند منظوره بازرگان و اقامتگاه ‌های بوم گردی در ماکو نیز در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

ویهم چنین از تاسیس ۵ اقامتگاه بوم گردی تا پایان سالجاری و ۳۰ اقامتگاه تا سال ۱۴۰۰ در روستاهای منطقه آزاد ماکو خبر داد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین با اشاره به توسعه فضاهای اقامتی در منطقه آزاد ماکو گفت: در این منطقه یک هتل ۵ ستاره با ۳۰۰ اتاق تا سال ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد. این هتل در فاز اول تا پایان بهار ۹۸ حدود ۲۰ اتاق و تا پایان سال ۹۸؛ ۸۰ اتاق را به بهره برداری می رساند.

وی اظهار داشت: به‌زودی شرکت پتروشیمی پردیس آذربایجان نیز در ماکو با سرمایه‌گذاری ۱.۹ میلیارد یورو احداث می شود.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 5 =