جدی شدن مذاکرات کردها و دولت سوریه

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مذاکرات میان کردها و دولت سوریه پس از اعلام خروج آمریکا از شمال سوریه وارد مراحل جدی شده و توافقات اولیه ای نیز به دست آمده است.

به گزارش هاناخبر ،

 هم اکنون مذاکرات جدی میان کردهای سوریه و دولت مرکزی سوریه به منظور پر کردن خلاء خروج آمریکا از شمال سوریه جریان دارد و نشانه های مثبتی حاکی از پیشرفت مذاکرات دیده می شود.

به گفته یکی از مقامات کرد سوریه که نخواسته نامش فاش شود، مقامات اداره خودگردان شمال سوریه به روسیه سفر کرده و مسکو نیز از مذاکره میان کردها و دولت مرکزی سوریه حمایت می کند.

این مقام کرد سوری گفته است مذاکرات ادامه دارد و جو مذاکره نیز مثبت است.

وی درباره توافقاتت اولیه میان کردها و دمشق افزود: دو طرف به این تفاهم رسیده اند که باید با هر گونه نیرویی که قصد تصرف خاک سوریه بویژه شمال این کشور را داشته باشد مقابله کنند. کردهای سوریه در حال حاضر حدود یک چهارم خاک سوریه را در کنترل خود دارند.

این مقام سوری به آسوشیتدپرس گفته است که روسیه نقش مثبتی در این مذاکرات دارد. وی با اشاره به این مذاکرات همچنان ادامه دارد از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

از سوی دیگر، ریدور خلیل، فرمانده ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کردها از احتمال توافق نهایی میان دولت سوریه و کردها سختن گفت و در مصاحبه با فرانس پرس احتمال داد نیروهای دموکراتیک سوریه در ارتش سوریه ادغام شوند.

از سوی دیگر، روزنامه الشرق الوسط به نقل از ابراهیم حمیدی، روزنامه نگار حوزه سوریه آن گزارش داد که سیپان حمو، فرمانده ارشد نیروهای کرد سوریه موسوم به YPG مخفیانه به دمشق و مسکو سفر کرده و پیشنهاد «معامله سرّی» به مقامات سوریه داده است که در ازای پذیرفتن منطقه خودگردان تحت کنترل کردها در شمال سوریه، دمشق می تواند نیروهای خود را در طول مرزهای این کشور با ترکیه مستقر کند.

بر اساس گزارش شرق الاوسط، هدف از ارائه این پیشنهاد سرّی، جلوگیری از حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل کردها و پر کردن خلاء خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =