شرط رییس اقلیم کردستان برای دیدار با بغداد و تهران

شناسهٔ خبر: 25518F68 -
عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که شرط رئیس اقلیم کردستان برای سفر به تهران و بغداد، عقب نشینی نیروهای سپاه پاسداران از مرزهای اقلیم و قبول نتایج رفراندوم استقلال اقلیم کردستان از سوی بغداد است.

به گزارش هاناخبر ،

نجات حسن عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان در گفتگو با  SNNگفت که در نشست رهبری سیاسی کردستان- عراق تمامی مسائل سیاسی مربوط به اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفتە است.

وی افزود که اقلیم پس از برگزاری رفراندوم وارد مرحلە نوینی شده و باید کشورهای منطقه نیز بر اساس اصول دمکراتیک با اربیل تعامل داشتە باشند.

 نجات حسن تاکید کرد که هر وقت دولت عراق با احترام به حقوق اربیل، نتایج رفراندوم استقلال اقلیم کردستان را به رسمیت بشناسد، رهبری سیاسی کردستان-عراق نیز در خصوص سفر به بغداد و گفتگو با دولت مرکزی تصمیم گیری می کند و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

وی در مورد احتمال سفر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان(رهبر حزب دمکرات) به تهران هم گفت که این مسئله قبلا مطرح شده و بارزانی از دو سال پیش تاکنون به ایران دعوت شده است، اکنون نیز به دلیل مسئله رفراندوم استقلال، اختلافاتی میان اربیل و بغداد به وجود آمده است، اما برای سفر بارزانی به تهران باید مانور نظامی ایران در مرزهای اقلیم کردستان متوقف شده و نیروهای سپاه از این منطقە عقب نشینی کنند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 8 =