حوادث کار در بوکان جان 4 نفر را گرفت

شناسهٔ خبر: 25924ED7 -
کارشناس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان از ۴ کشته، یک قطع نخاع و بیش از ۶ مصدوم در موارد عدم رعایت ایمنی در عملیات های ساختمانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

مهندس گردالی، در گفتگو با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: بر اساس آمار های رسمی ثبت شده از ابتدای سالجاری تاکنون متاسفانه ۲ نفر در عملیات های ساختمانی در سطح این شهر جان خود را از دست داده، بیش از ۶ نفر مصدوم و یک نفر نیز قطع نخاع شده است.

او افزود: علاوه بر این دو نفر متوفی نیز در حوادث ساخت و سازهای روستایی و شهری فاقد نظارت داشتە ایم .

کمال گردالی ادامه داد: عدم اهتمام کارفرمایان به توصیه ها و دستورالعمل های ایمنی مهندسین ناظر علیرغم تاکید ویژه سازمان نظام مهندسی به اهمیت رعایت ایمنی و HSE در کارگاههای ساختمانی، عدم رعایت نکات ایمنی بویژه حین کار در ارتفاع ، عدم تهیه و استفاده از وسایل ایمنی نظیر کلاه و کفش و کمربند و ...  عمده دلایل بروز این حوادث ناخوشایند بوده است.

کارشناس نظام مهندسی ساختمان بوکان تاکید کرد: توجە جدی و فرهنگ سازی لزوم رعایت و استفاده از وسایل ایمنی و تخصیص بودجە ای بسیار اندک به نسبت هزینە ساخت برای آن و الزام پیمانکاران از طرف کارفرمایان به رعایت و تهیه وسایل ایمنی و بیمە حوادث کارگاە ، می تواند در کاهش آمار مصدومین و جانباختگان و همچنین  تبعات منفی بعضا جبران ناپذیر آنها موثر باشد.

گفتنی است، در پانزدهم فروردین ماه سال جاری، ریزش دیوار در کوی مهندسین یک نفر ، همچنین در تیرماه در روستای داشاغل بر اثر ریزش دیوار یک نفر ، در دو ماه اخیر نیز در خیابان مقبل هنرپژوه و منطقە کمربندی نیز دو نفر دیگر در عملیات های ساختمانی جان خود را از دست داده اند.

در مهرماە نیز یک کارگر دیگر در  منطقه استاد حقیقی با سقوط از ارتفاع دچار قطعی نخاع شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =