بازگشایی پارلمان اقلیم کُردستان در پنجشنبه‌ آینده‌

شناسهٔ خبر: 25BFACE5 -
احزاب شرکت کننده در نشست شورای عالی همه‌پرسی استقلال کردستان عراق بر سر بازگشایی پارلمان کردستان توافق کردند.

به گزارش هاناخبر ،

شورای عالی همه‌پرسی استقلال کُردستان عراق به ریاست مسعود بارزانی و کوسرت رسول علی معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی کُردستان یکشنبه (19 شهریور / 10 سپتامبر) تشکیل جلسه داد.
در این نشست، آخرین تغییر و تحولات منطقه و عراق و موضع گیری‌های داخلی و بین المللی در قبال همه‌پرسی و همچنین دیدار دبیر کل اتحادیه عرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دیدار حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کُردستان در دهم سپتامبر در راستای بازگشایی پارلمان کُردستان عراق بعنوان اقدامی مهم، تاریخی و ارزشمند توصیف شد.
نشست شورای عالی همه‌پرسی بعد از بحث و بررسی و گفتگوهای طرفین و قرائت گزارش های مربوط به‌ تدارکات کمیسون عالی همه‌پرسی به این نتایج دست یافت:
1-شورای عالی همه‌پرسی بر برگزاری همه‌پرسی در تاریخ تعیین شده یعنی 25 سپتامبر در اقلیم کُردستان و مناطق مورد مناقشه تاکید کرد و تمامی تبلیغات و خبرهای مبنی بر به تعویق انداختن همه‌پرسی را تکذیب می‌نماید.
2- حاضرین در نشست با توجه به وضعیت حساس کُردستان بر لزوم اتحاد و همبستگی تمامی احزاب برای کارزار همه‌پرسی تاکید کردند.
3-نشست شورای عالی همه‌پرسی بر حفظ و مدنظر قرار دادن حقوق و مطالبات اقلیت‌های ملی و دینی اقلیم کُردستان در تمامی مراحل، تاکید و از آنان حمایت کرد.
4- کلیه احزاب و جریان ‌های شرکت کننده در شورای عالی همه‌پرسی توافق نمودند که روز پنجشنبه 14 سپتامبر پارلمان کُردستان را بازگشایی نمایند.
5- شورای عالی همه‌پرسی بر حمایت خود از اقدامات عملی کمیسیون عالی انتخابات و همه‌پرسی تاکید و از دولت و احزاب تقاضا نموده با کمیسیون همکاری نمایند.
6- شورای عالی همه پرسی از سازمان، نهاد و موسسات بین المللی دعوت نمود برای نظارت بر همه‌پرسی استقلال در روز 25 سپتامبر در کُردستان حضور یابند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 2 =