ارسال پرونده معدن طلای اندریان به شورای عالی معادن

شناسهٔ خبر: 25D7EB0A -
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: پرونده تخلفات بهره بردار معدن طلای اندریان در محدوده جنگل‌های ارسباران به شورای عالی معادن ارسال شد.

به گزارش هاناخبر ،

آقای پرنیان دلیل سلب امتیاز بهره برداری از  معدن طلای اندریان را برداشت‌های غیراصولی بیان کرد و گفت: اداره کل صمت استان آذربایجان شرقی با هیچ شخص حقوقی و حقیقی در خصوص بهره برداری از معادن تعارف ندارد.

وی معادن را یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار اقتصادی آذربایجان شرقی برشمرد و با تاکید بر اینکه نهاد‌های نظارتی در سازمان صمت در این خصوص با جدیت و حساسیت ویژه‌ای پای کار هستند اظهار کرد: این ظرفیت بزرگ و مهم سال‌ها در منطقه مورد غفلت قرار گرفته است و از این پس نباید اهمال کاری صورت بگیرد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی یادآور شد: در یک سال گذشته ۲۲۶ محدوده جدید معدنی را شناسایی و مجوز‌های لازم برای اکتشاف را کسب کرده ایم و آثار و نتایج فعالیت معادن استان طی ماه‌های آینده نمایان خواهد شد.

آقای پرنیان با بیان اینکه سامانه نظارت بر معادن آذربایجان شرقی راه اندازی و فعال شده است اظهار کرد: ۹۰ درصد تمامی فعالیت‌ها و نحوه استخراج و فروش معادن استان به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد و تا پایان سال این فراوانی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: طبق سامانه نظارتی فوق تمام فاکتور‌های فروش و استخراج معادن استان به صورت الکترونیکی انجام شده و شفافیت بر آن حاکم است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 7 =