اقدام رانندگان برای دریافت مجوز سرویس مدارس

شناسهٔ خبر: 25ED762B -
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه گفت: رانندگان ضمن ثبت نام در سامانه سپندبرای جابجایی دانش آموزان مدارس حتما باید از سازمان تاکسیرانی مجوز دریافت کنند.

به گزارش هاناخبر ،

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه گفت: براساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، و در راستای اجرای آئین نامه حمل ونقل دانش آموزی، رانندگان ضمن ثبت نام در سامانه «سپند» به آدرس www.irtusepand.ir برای جابجایی دانش آموزان مدارس حتما باید از سازمان تاکسیرانی مجوز دریافت کنند.


سجاد سلیمانی با بیان اینکه رانندگانی که داوطلب فعالیت در حوزه سرویس مدارس هستند به منظور ساماندهی و دریافت صدور مجوز و جلوگیری از اتلاف زمان در اسرع وقت ثبت نام نمایند، افزود: پس از تکمیل اطلاعات در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی، رانندگان می‌توانند با مراجعه به سازمان تاکسیرانی جهت دریافت برچسب سرویس مدارس اقدام کنند.


او  با اشاره به اینکه انتظار می‌رود امسال بیش از ۵ هزار دستگاه انواع خودرو تاکسی در سرویس مدارس فعالیت کنند گفت: تاکنون ۶۵۰ نفر برای تشکیل پرونده و دریافت برچسب به سازمان تاکسیرانی مراجعه کرده اند.

مدیر عامل ازمان تاکسیرانی افزود: اکیپ‌های نظارتی گشت مشترک پلیس راهور و بازرسی سازمان تاکسیرانی در شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با خودرو‌هایی که فاقد برچسب سرویس مدارس بر روی شیشه هستند ضمن ممانعت، برخورد قانونی خواهد کرد.

سلیمانی گفت: متاسفانه هر ساله شاهد هستیم برخی از والدین شخصا اقدام به قرارداد با رانندگان فاقد مجوز سرویس مدارس می‌کنند که این موضوع خلاف قانون است و در این باره با اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مکاتبه‌های لازم در زمینه جلوگیری از ین امر شده است.

او با بیان اینکه خودرو‌هایی که فاقد برچسب سرویس مدارس باشند با توجه به اخذ دستور از مراجع ذیصلاح مدارک آن‌ها اخذ و توقیف خواهند شد، افزود: در صورت روی دادن هرگونه حادثه مسئولیت به عهده شخص راننده و مدیرمدرسه است که باید در این زمینه پاسخگو باشند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =