اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی می‌شوند

شناسهٔ خبر: 25F9C4E0 -
نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه، گفت: اقامتگاه‌های بوم گردی به عنوان یکی از مراکز اقامتی که جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارند، آماده پذیرایی از میهمانان و مسافرین نوروزی می‌شوند.

به گزارش هاناخبر ، یاور عبیری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به در پیش بودن نوروز 1402، اظهار کرد: در سطح استان کرمانشاه حدود 48 اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کنند که در طول سال و بویژه پیک ایام سفر و نوروز میزبانان شایسته‌ای برای گردشگران و مسافرانی هستند که به گردشگری طبیعی و تجربه زندگی در روستا علاقمندند.

نایب رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه ادامه داد: امسال هم باتوجه به اینکه تعطیلات عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان است، برای همین پیش بینی می‌شود که سفرهای نوروزی از نیمه‌های اسفنده آغاز شود و حجم بالایی از گردشگران را در این بازه زمانی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی نیز از هم اکنون در حال آماده سازی خود برای میزبانی از میهمانان نوروزی هستند.

عبیری با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی دارند که آنها را از سایر اقامتگاه‌های بوم گردی کشور متمایز کرده، اظهار کرد: حفظ فرهنگ و آداب و رسوم اصیل و بومی، واقع شدن در طبیعت بکر و بی نظیر و طبخ غذاهای سنتی منطقه از ویژگیهای مهم این مراکز اقامتی در کرمانشاه است.

وی با اشاره به غالب بودن فضای سنتی در اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه، گفت: باتوجه به غنای موسیقی محلی در جای جای استان، نوروز فرصت خوبی است تا اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه موسیقی اصیل کرمانشاهی را به عنوان یک پتانسیل مهم در استان برای گردشگران پررنگ کنند.

نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی استان ظرفیت بسیار خوبی برای اسکان میهمانان و مسافرین نوروزی دارند، عنوان کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی استان درجه بندی شده و براساس درجه‌ای که  دارند، نرخ اقامت هر شب در آنها بین حدود 120 تا 180 هزار تومان برای هر نفر خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =