وزش تند باد شدید در میاندوآب

شناسهٔ خبر: 2649883F -
رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: با ورود امواج ناپایدار جوی به منطقه سرعت وزش تندباد در میاندوآب ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت (۲۸ متر در ثانیه)‌ ثبت شد.

به گزارش هاناخبر ، اردلان محمدپور افزود: با نفوذ امواج ناپایدار جوی به منطقه از دیروز وزش تندباد در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان غربی آغاز شد که سرعت تندباد در نقده ۹۷ کیلومتر بر ساعت(۲۷ متر در ثانیه)‌، اشنویه ۹۰ کیلومتر بر ساعت(۲۵ متر در ثانیه)‌، ارومیه ۸۳ کیلومتر بر ساعت (۲۳ متر در ثانیه)‌و مهاباد ۸۰ کیلومتر بر ساعت(۲۲ متر در ثانیه)‌ثبت شد.

محمدپور اظهار کرد: با خروج این امواج بارشی و ورود جریانات شمالی از امروز دمای هوا بین چهار تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و برخی مناطق دمای صفر درجه را تجربه خواهند کرد.

وی، درخصوص بارش‌های حاصل از فعالیت این امواج ناپایدار هم گفت: در این مدت بیشترین بارش باران در سردشت ۱۸.۴ میلیمتر ثبت شده و بارش‌ها در پیرانشهر ۱۳ میلیمتر، اشنویه ۸.۶ میلیمتر، مهاباد ۶.۵ میلیمتر و بوکان یک میلیمتر گزارش شده است.

محمدپور افزود: با خروج این امواج ناپایدار بارشی از منطقه، در چند روز آینده جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود و به غیر از کاهش نسبی دمای هوا، پدیده خاص دیگری برای منطقه پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۱۴ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =