تراک‌بندی محور ریلی جنوب با اعتبار 83 میلیون یورو/ طراحی و اجرای پروژه توسط شرکت‌های داخلی

شناسهٔ خبر: 2657986C -
معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به تراک‌بندی و علائمی‌کردن محور ریلی جنوب گفت: ساختار پروژه در قالب ‌EPC و ‌مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری 83 میلیون یورو تعیین شد‌.

به گزارش هاناخبر ،

مازیار یزدانی با اشاره به اجرای پروژه علائمی‌‌کردن، تراک بندی و CTCC محور جنوب، اظهار داشت: پروژه تجهیز علایم الکتریکی، کنترل اتوماتیک قطار (ATC) و مرکز کنترل ترافیک محور جنوب به منظور ارتقای سیستم سیگنالینگ 60 ساله قدیمی و ایجاد مرکز کنترل ترافیک  با هدف کنترل ایمن تردد قطار‌ها در 67 ایستگاه محور جنوب ‌با طول مسیر بیش از 1000 کیلومتر‌توسط متخصصان‌ داخلی طراحی و ارائه شد که از جمله بزرگترین پروژه علایم الکتریکی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مسیر اصلی محور جنوب در امتداد ایستگاه تهران از یک‌سو و ایستگاه‌های خرمشهر، بندر امام خمینی‌ (ره) و بندر ماهشهر از سویی دیگر واقع شده است و از استان‌های تهران، قم، مرکزی، لرستان و خوزستان و همچنین شهر‌های بزرگی نظیر قم، اراک، درود، اندیمشک، اهواز، بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و بندر ماهشهر عبور می‌کند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک اهواز به همراه تجهیز مرکز و ایستگاه‌های تحت پوشش و فراهم کردن بستر ارتباطی  از تاریخ 01/07/1392 در محل ایستگاه راه آهن اهواز آغاز ‌شد.

وی در تشریح اهمیت و مزایای حاصل از اجرای پروژه توضیح داد: ‌ سیستم حدود 60 ساله قدیمی‌، به طور کامل مستهلک شده و با توجه به عدم امکان تامین قطعات یدکی از لحاظ تعمیر و نگهداری با مشکلات فراوانی مواجه بود و این مساله موجب ایجاد شرایط ناایمن حمل و نقل شده بود بنابراین ‌ارتقاء سیستم در دستور کار قرار گرفت.

یزدانی امکان تصمیم گیری و مدیریت خطوط همه ایستگاه‌ها از مرکز کنترل ترافیک در اهواز و مدرن‌سازی محور ریلی به‌لحاظ داشتن  قابلیت‌های ایمن و ایجاد ایمنی و روانی سیر و حرکت با استفاده از سیستم‌های مدرن را از دیگر مزایا و ضرورت‌های اجرای پروژه عنوان کرد.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در تشریح مشخصات قراردادهای پروژه، ‌روش تأمین مالی پروژه را‌ گشایش اعتبار اسنادی عنوان کرد و گفت: ‌ساختار پروژه در قالب ‌EPC و ‌مبلغ اولیه قرارداد و پیمانکاری 83 میلیون یورو تعیین شد‌ که شامل طراحی، تامین  و نصب تجهیزات علائم الکتریکی و ATC محور جنوب از  ایستگاه تپه سفید تا خرمشهر و بندر امام خمینی(ره) شامل 67 ایستگاه‌ با اعتبار 83 میلیون یورو است.

وی یادآور شد: در اجرای این پروژه تامین همه تجهیزات علایمی شامل حدود 1800 کیلومتر کابل، 1426 عدد چراغ، 780 عدد ماشین سوزن الکتریکی، 67 مجموعه تجهیزات محوطه و تجهیزات اینترلاکینگ داخل اطاق  و همچنین تجهیزات مرکز کنترل در داخل کشور انجام می‌شود.

یزدانی با اشاره به اینکه در اجرای عملیات نصب و راه‌‌اندازی این پروژه تاکنون 6 شرکت پیمانکار داخلی‌ مشارکت داشته‌اند، افزود: اجرای نظارت و مشاوره این پروژه توسط دو شرکت مشاور داخلی در زمینه راه‌آهن انجام شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع پروژه شامل انجام خدمات  مهندسی‌، تامین تجهیزات‌، جمع آوری تجهیزات علائمی قدیمی، نوسازی و بازسازی ساختمان‌های مورد نیاز‌، نصب و راه‌اندازی تجهیزات‌، آموزش و تامین قطعات یدکی مورد نیاز در پروژه است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن پیشرفت پروژه را تاکنون‌ 47 درصد اعلام کرد و افزود: ‌تجهیز 13 ایستگاه به سیستم علایم جدید و احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک اهواز انجام شد‌‌.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =