اجرایی شدن ۸ طرح آبرسانی و تامین آب در اشنویه

شناسهٔ خبر: 267CD4C6 -
فرماندار اشنویه خبر داد: هشت طرح بازسازی، آبرسانی و تامین آب روستاها و طرح فاضلاب شهری در این شهرستان با بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

به گزارش هاناخبر ،

 


عبدالسلام مام‌عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: طرح های در دست اجرا در این شهرستان طی سال جاری شامل تامین آب آشامیدنی روستاهای "کوروش آباد"،"نرزیوه"،"شاهوانه"،"دهگرجی"،"ذمه" ،"آلکاباد" است که در قالب چهار طرح عمرانی و آبرسانی صورت می‌گیرد.
وی افزود: شاخص برخورداری از آب شرب سالم در شهرهای در این شهرستان ۱۰۰ درصد و در  روستاها ۷۳ درصد است و با بهره برداری از طرح‌ها این رقم، افزایش خواهد یافت.
فرماندار اشنویه ادامه داد: جهت اجرای طرح فاضلاب نیز ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته که در صورت جذب اعتبارات گام‌های اساسی در رفع مشکلات برداشته خواهد شد.
مام عزیزی گفت: مخزن آب بتنی ۲ هزار متر مکعبی آب شرب شهرستان اشنویه نیز به زودی وارد مدار می‌شود که با احداث این مخزن، ذخیره حجم آب در مخازن این شهر افزایش قابل اطمینانی پیدا کرده که در مواقع بحران و قطعی آب بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار انشعاب آب در اشنویه وجود دارد، اضافه کرد:  مجموع ظرفیت مخازن ذخیره آب شرب این شهرستان به ۹ هزار متر مکعب رسیده است که باعث شده از نظر شاخص آب شرب و حجم مخازن شهری به ازای نفر، از رتبه ۱۱ استان به رتبه هفت ارتقا پیدا کنیم.
اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 5 =