رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

توسعه مهارتهای حرفه ای؛ گامی مؤثر در گسترش فرهنگ کارآفرینی

شناسهٔ خبر: 26A295B4 -
محمدی توسعه مهارتهای حرفه ای و آموزشهای مهارتی را گامی مؤثر در گسترش فرهنگ کارآفرینی و راهبرد اصلی در مدارس استثنایی استان عنوان کرد.

به گزارش هاناخبر ،طالب محمدی پیش از ظهر امروز در بازدید از کارگاه های کاروفنآوری و کار دانش خاص متوسطه حرفه ای دخترانه گلها در سنندج که با حضور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش ونمایندگان جمعی سازمان های مردم نهاد استان انجام شد،گفت: آموزش مهارت‌های فردی، فنی و حرفه ای و همچنین توسعه رشته ای در زمینه آموزشهای هنرستانی در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی استان قرار دارد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:گسترش وتوسعه آموزشهای مهارتی وحرفه ای، تجهیز کارگاه های هنرستانی در زمینه آموزشهای مهارتی، برپایی نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستانی وتمهید شرکت دانش آموزن در جشنواره های علمی-مهارتی موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

محمدی گفت: با اجرای دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارت‌های فنی وکسب وکارمی توان زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیاز‌های ویژه را به بازار کار درآینده فراهم کرد.

وی به نقش مهارت آموزی در بروز خلاقیت‌های دانش آموزان اشاره وتأکید کرد: توجه به خواسته ها و نیازها، کیفی سازی و انتقال آموزش‌ها به زندگی اجتماعی دانش آموزان، برقراری ارتباطات مؤثر به منظور کسب مهارت های فکری، جسمی، روانی و اجتماعی در پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیاز‌های آینده کشور باشد، اظهار داشت:آموزش وپرورش استثنایی تلاش دارد تا بستر‌های لازم را برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه فراهم کند.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیاز‌های ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، اظهار داشت: گسترش فرهنگ کارآفرینی ومهارت آموزی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه باعث می‌شود به درک عمیق تری از آموخته‌های خود دست یابند وبرای ساختن آینده‌ای بهتر در جامعه آماده شوند.

وی با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، تصریح کرد: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد وتوانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی اظهار داشت: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد می‌شود.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم وتربیت رسمی درهرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود واداره خانواده را داشته باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =