پیش بینی برداشت ۳۵۰ تن توت فرنگی از مزارع وگلخانه‌های استان

شناسهٔ خبر: 26B51EFD -
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پیش بینی برداشت ۳۵۰ تن توت فرنگی از مزارع و گلخانه‌های استان کرمانشاه تا اواخر خرداد ماه خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

رحمان فیض قربانی با اشاره به اینکه برداشت توت فرنگی در استان محدود است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که برداشت توت فرنگی در فصل بهار سال جاری حدود ۳۵۰ تن باشد که تاکنون نزدیک به ۷۰ درصد آن برداشت شده است .

به گفته وی این محصول به قیمت عمده هر کیلو ۴۰ هزار تومان و درخرده فروشیها  حدود ۵۰ هزارتومان  عرضه می‌شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توت فرنگی در استان کرمانشاه محصولی صادراتی نیست، خاطر نشان کرد: به دلیل میزان پایین کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه از توت فرنگی برداشت شده به سایر استان‌ها صادر نمی‌شود و تنها برای مصرف مردم استان کرمانشاه وارد بازار می‌شود.
وی به مرغوب‌ترین انواع توت فرنگی‌های تولیدی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: عمده کشت توت فرنگی در شهرستان روانسر، شهرستان صحنه و شهرستان قصر شیرین است و مرغوب‌ترین نوع توت فرنگی در استان شامل کاماروسا و سلوا هستند.
فیض قربانی با توجه به نوع و شرایط اقلیمی مناطقی که توت فرنگی پرورش و کشت می‌شود برداشت این محصول در بازه‌های زمانی متفاوت به مرحله برداشت می‌رسند که در فصل بهار برداشت آن از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به تفاوت توت فرنگی در پرورش و کشت، افزود: کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه سالانه به دلیل متفاوت بودن این میوه دچار نوساناتی در میزان تولید می‌شود و در حال حاضر نیز ۵۴ هکتار زمین زیر کشت توت فرنگی در استان کرمانشاه وجود دارد.
فیض قربانی به برگزاری نخستین جشنواره تاکید کرد و ادامه داد: نخستین جشنواره توت فرنگی به منظور شکرگزاری برای مدت ۲ روز در روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در شهر شاهو واقع در شهرستان روانسر برگزار خواهد شد

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =