پیشنهاد نماینده سقز و بانه برای حذف کولبری

شناسهٔ خبر: 26B7F1C9 -
نماینده مردم سقز و بانه تولید و اشتغال را راهکار رفع بیکاری و معضلات مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: باید سرمایه گذاران داخلی و شرکت های بزرگی همچون شستا در بانه، مریوان و سقز سرمایه گذاری کنند تا مردم مجبور به کولبری نشوند.

به گزارش هاناخبر ،

محسن بیگلری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی در بانه زمینه خوبی برای سرمایه گذاران فراهم کرده و انتظار داریم که سرمایه گذاران در این منطقه سرمایه گذاری کنند و مشکلات اقتصادی مردم به حداقل برسد.
نماینده مردم سقز و بانه اظهار کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان راهکار دیگری برای کاهش بیکاری و حذف کولبری است که باید نمایندگان مجلس با رای خود به تصویب منطقه آزاد در این زمینه کمک کنند.

وی با اشاره به امینت پایدار در کردستان گفت: مردم بانه اعتبار کردستان و قوم کرد را با اخلاق مداری و مهمان نوازی تغییر دادند که اگر نا امنی در بانه روی دهد امینت کردستان آسیب پذیر می شود باید با گفت وگو و همدلی با همدیگر مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به کشته شدن 2 متردد مرز در بانه اظهار کرد: این حادثه برای همه جای تاسف است چراکه 2 نفر از همشهریان ما در مرز هنگه ژاله جان خود را از دست دادند.

بیگلری ضمن تقدیر از نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان به خاطر صبر و مقاومت در برابر تجمعات اخیر بانه، اضافه کرد: اعتراضاتی که در بانه شکل گرفت به نفع بانه نبود و احتمال بروز حوادث بزرگتر در این اعتراضات وجود داشت که به موقع با همکاری سپاه پاسداران، اداره اطلاعات و نیروی های انتظامی مهار شد.

وی گفت: معتمدین و روحانیون شهر در آرام کردن اوضاع نقش مهمی داشتند که همکاری و هماهنگی آنها جای تقدیر است.

وی ادامه داد: ریشه آشوبگران و تخریب کنندگان امنیت بانه پیدا شده که این افراد با هدف متشنج کردن فضای بانه دست به این اقدامات زدند.

وی افزود: تعداد زیادی از دستگیرشدگان حوادث اخیر بانه آزاد شدند و تعداد کمی از این افراد در زندان ماندند که امیدواریم این افراد هم به زودی آزاد شوند.

نماینده مردم سقز و بانه با تاکید بر قانون مداری و قانونمندی افزود: همه ما در ایجاد مشکلات مردم مسئول هستیم که باید باهمکاری هم مشکلات مردم را حل و با مشکلات بر اساس قانون و حفظ امنیت و صلاح جامعه برخورد کنیم.

وی گریزی به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در اول مهر زود و گفت: از مسئولین شهرستان درخواست می کنم بصورت ویژه در زمینه کمک به دانشگاه ها و مدارس تلاش کنند چراکه اعتبارات دانشگاه ها و مدارس کفاف ارائه خدمات مورد نیاز را نمی دهد

بیگلری در پایان از هنگ مرزی و نیروهای نظامی درخواست کرد که بار دیگر به سمت مرزنشینانی که برای تهیه لقمه نانی مجبور هستند شبانه در مرزها کولبری کنند تیراندازی و بار دیگر خانواده هایی را داغدار نکنند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =