گزارش خبرنگار اعزامی هاناخبر از آخرین وضعیت منطقه زلزله زده خوی

شناسهٔ خبر: 26C5AE91 -
مردم منطقه زلزله زده خوی همچنان از کمبود امکانات گلایه مندند.

به گزارش هاناخبر ، خوی که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان غربی بعد از ارومیه قلمداد می‌شود. شهر مردمان مهربان ترک زبان آذربایجانی و کُردی کرمانجی که به لحاظ تاریخ و تمدن یکی از شهرهای شاخص نه تنها در کشور بلکه در جهان محسوب می‌شود و یکی از کهن‌ترین مراکز تمدن در شمال غرب ایران است که کانون بسیاری از حوادث تاریخی بوده‌است.

متاسفانه روز شنبه ۸ بهمن زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری در ساعت ۲۱:۴۴ ،این شهرستان زیبا را لرزاند. این زمین لرزه سبب آسیب رسیدن ۲۰ تا ۸۰ درصدی به واحدهای مسکونی در ۷۰ روستای شهرستان و حتی درون شهر خوی شده است و تاکنون یک هزار و ۱۶۷ مصدوم و ۳ فوتی داشته است.

امروز از شهر فرهنگی خوی، شهری زلزله زده را می توان مشاهده کرد که سرمای زمستانی اش تا مغز استخوان زلزله زده ها را می سوزاند.وضعیت هرج و مرج امداد رسانی از یک سو، و اضطراب وقوع زلزله مجدد از سوی دیگر؛ شرایط را برای اهالی شهرستان خوی سخت کرده است.
هر چند ماشین های امدادرسان از شهرهای مختلف کشور به این شهرستان می آیند اما اهالی خوی و روستاهای اطراف در شرایط سخت بی خانمانی همچنان گلایه مند و چشم انتظار پاسخی روشن هستند.

خبرنگاران اعزامی هاناخبر به منطقه زلزله زده از همان دقایق ابتدایی زلزله بصورت زنده نسبت به پوشش این رویداد تلخ اقدام کردند. در این گزارش از سلسله گزارش های هاناخبر مردم منطقه زلزله زده از وضعیت موجود و کمبود امکانات گلایه مندند.

جهت مشاهده مستقیم فیلم این گزارش اینجا کلیک کنید.

 

اخبار مرتبط

گزارش میدانی خبرنگار هاناخبر از وضعیت مناطق زلزله زده خوی

گزارش خبرنگار اعزامی هاناخبر از وضعیت منطقه زلزله زده خوی

 

 

 

 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =