توزیع ۹۷ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی در مدارس آذربایجان شرقی

شناسهٔ خبر: 26D888CD -
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اذربایجان شرقی از توزیع تجهیزات آموزشی در مناطق مختلف استان به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، آقای فرهودی از توزیع تجهیزات آموزشی در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی به مبلغ ۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۴۵ میلیارد تومان از این تجهیزات برای مناطق محروم، پنج میلیارد تومان آن برای مدارس استثنایی و باقی برای سایر مدارس اختصاص داده شده است که نسبت به پارسال رشد ۱۸۱ درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: ۳۳ درصد از تجهیزات ارسالی به مدارس استان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان مربوط به تجهیزات هنرستانی است. معتقد هستیم که اگر هنرستان‌های سطح استان توانمند باشند مشکلات مربوط به شاخص‌های اشتغالزایی جامعه در بلندمدت حل خواهد شد و تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های فنی در این هنرستان‌ها به بحث اشتغالزایی کشورمان کمک شایانی می‌کند.

 وی با اشاره به راه اندازی مدارس سبز در استان افزود: منظور از مدارس سبز پایدار ساختن مدارس از نظر تامین انرژی و مصرف انرژی با رویکرد مدیریت سبز است که در این راستا دو پروژه‌ ساخت مدرسه به نام مدرسه شهدای زینبیه میانه و شادروان فرشباف نیز با ۷۰ درصد رویکرد مدیریت سبز طراحی شده‌ و یک مدرسه پایلوت تمام سبز در شهرک ارم تبریز در حال ساخت است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =