در سفر رئیس‌جمهور به ایلام ۱۷ پروژه افتتاح خواهد شد

شناسهٔ خبر: 2701DDEF -
استاندار ایلام با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان ۱۷ پروژه افتتاح و ۱ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۵۷۵ میلیارد تومان است.

به گزارش هاناخبر ، دکتر «حسن بهرام‌نیا» در نشست شورای اداری استان که شامگاه جمعه ۱۳ مرداد برگزار شد، اظهار کرد: ۱۴ طرح و پروژه با اعتباری افزون بر ۵۷۵ میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور در حوزه‌های آموزشی، درمانی، تأمین آب، گردشگری، صنایع تولیدی و پتروشیمی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

 وی تصفیه‌خانه ایوان، ایستگاه cgs سیروان، کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح مرکز ناباروری، افتتاح مرکز اورژانس درمانی پایانه مرزی مهران، مجتمع آموزشی شهید داریوش رضایی‌نژاد را بخشی از طرح‌ها و پروژه‌ها اعلام کرد که قرار است در سفر رئیس‌جمهور به استان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام تأکید کرد: تصفیه‌خانه ایوان یکی از طرح‌های مهمی که در سفر رئیس‌جمهور با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که برای خود تصفیه‌خانه ۱۲۰ میلیارد تومان و برای خط انتقال ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 وی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور مجتمع آموزشی شهید داریوش رضایی‌نژاد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در این سفر کلنگ‌زنی می‌شود که ۵۰ میلیارد تومان توسط دولت و ۵۰ میلیارد تومان نیز توسط سازمان انرژی اتمی هزینه می‌شود.

 استاندار ایلام با اشاره پروژه سامانه گرمسیری به‌عنوان یکی ابرپروژه‌ها و به‌عنوان یکی از طرح‌های مصوب دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان، گفت: ۱۵۰ متر لوله‌گذاری تا افتتاح فاز نخست این ابرپروژه باقی مانده و برای ابرپروژه سامانه گرمسیری ایلام که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شده است.

 بهرام‌نیا با اشاره به ابرپروژه سامانه گرمسیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت در استان ایلام، خاطرنشان کرد: برای این ابرپروژه که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

 وی افزود: برای تکمیل کل پروژه سامانه گرمسیری، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت بهره‌برداری، ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آب‌رسانی می‌شوند.

 استاندار ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در ابرپروژهٔ سامانه‌ی گرمسیری در محدوده‌ی استان ایلام، افزود: از سومار تا سد کنجانچم ۹۰ کیلومتر و از سد کنجانچم تا دهلران ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌گیرد و در این پروژه ۱۷ کیلومتر تونل احداث و از لوله‌هایی به قطر به ۲.۴۰ متر (۲۴۰ سانتی‌متر) استفاده شده است.

 بهرام‌نیا با بیان این‌که سد کنجانچم با ظرفیت ۸۵ میلیون مترمکعب ظرفیت، هم اکنون ۷ میلیون مترمکعب ذخیره‌ی آب دارد، گفت: در پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری، ۵ کیلومتر کانال مشبک شده، ۷۰ هزار مترمکعب بتن و ۱۱۰ هزار تن میلگرد استفاده شده است.

 وی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، در این دولت این ابرپروژه در حال تکمیل شدن است که در سه حوزه کشاورزی، صنعت و شرب کاربرد دارد.

 استاندار ایلام با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی که اوج تلاش آنان فتنه سال ۱۴۰۱ بود، با اتحاد و همدلی مردم هیمنه نظام استکبار درهم شکست، اظهار کرد: دشمن تلاش دارد که مردم از حاکمیت جدا شود که این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده و شکست خورده است و جمعیت عزادار حسینی بیشتر از سال گذشته و برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه محرم نشانگر عشق و علاقه مردم به اهل‌بیت (ع) است.

 استاندار ایلام با بیان اینکه عشق و علاقه قلبی مردم به اهل‌بیت (ع) برگرفته از اعتقادات دینی و قلبی است، گفت: برای بقای نظام اسلامی جوانان زیادی در این کشور به شهادت رسیدند.

 وی با اشاره به همایش اربعین و میزبانی ایلام در این کنگره عظیم، بیان داشت: ایلام پایتخت خادمان سیدالشهدا ( ع) است به خود می‌بالیم که در این استان افتخار خدمتگزاری داریم که میزبان زوار عتبات‌عالیات است.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: در واقع رسالت اربعین استمرار جبهه حق علیه باطل است، اربعین کنگره ای برای وحدت جهان اسلام است افتخار کنیم که در این کنگره، ایلام نقش‌آفرین است.

 استاندار ایلام تصریح کرد: به‌واسطه زحمات شهدای این مسیر در رأس آنان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی باید افتخار کنیم که ادامه‌دهنده چنین مکتبی هستیم.

 بهرام‌نیا گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی در آستانه سفر ریاست‌جمهوری به استان هستیم که هم یک سفر پربار معنوی است و هم سفری است که نقش مهمی در توسعه استان دارد و امید است که مردم این دیار میزبانی خوبی از رئیس دولت ایران قوی داشته باشند.

 وی تاکید کرد: مدیران استان و دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های خود را برای سفر ریاست محترم جمهوری به استان با ستاد سفر هماهنگ کنند و زمینه استقبال و میزبانی شایسته از ریاست‌جمهوری به استان را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور ۱۹ مرداد به ایلام سفر خواهد کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =