رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان :

دانش آموزان کردستانی حرفه آموزی را آنلاین تمرین می کنند

شناسهٔ خبر: 272FC4A5 -
رنجبر آموزش دروس مهارتی و کاربردی آنلاین را رویکردی اثربخش وموفق در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه استان عنوان کرد .

به گزارش هاناخبر ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر آموزش مهارت های اساسی وضروری متناسب با رشته مهارتی ، توانمندسازی وآماده سازی دانش آموزان با نیاز ویژه برای ورود به محیط کار گفت: فضای مجازی می تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد

رنجبر با بیان اینکه دانش آموزان با نیاز ویژه  با آموزش های مداوم وتمرین حرفه آموزی و تسلط بر آموخته ها می توانند به استقلال شغلی دست یابند، اظهار کرد: مهارت آموزی دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، نگرش وارزش های وجودی خودرا به توانایی های واقعی وعینی تبدیل سازد .

وی با تأکید بر رویکرد عملی و مهارتی که برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل در مدارس با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده است، یادآور شد: هدف اصلی در آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازه ویژه تدوین برنامه درسی کارکردی ورساندن آنها به استقلال نسبی وخودکفایی فردی، اجتماعی واقتصادی است به گونه ای که بتوانند فرد مفیدی برای جامعه باشند .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: حرفه آموزی در راستای ارتقای مهارت های زندگی ، تعمیم محتوای یادگیری به محیط زندگی مستقل، کاربردی بودن محتوای آموزشی، انطباق با شرایط زندگی خارج از مدرسه، رفع نیازهای جاری، کاهش مشکلات بیرونی و نیز افزایش توانایی های بالقوه از مهم ترین برنامه های آموزشی برای دانش آموزان می باشد .

رنجبر ادامه داد: در راستای شکوفایی ظرفیت ها و توان بخشی حرفه ای وبه منظور توانمندسازی ، ارتقای سطح خودباوری، تقویت روحیه ی کار وایجاد بستر خودباوری، به عنوان یک ضرورت غیر قابل اجتناب در مدارس با نیازهای ویژه استان اجرا می شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: اجرای دوره های آموزشی، ارتقای مهارت های فنی و شایستگی های شغلی، مهارت های فنی، کسب وکار وبرگزاری اردوی یک روزه مشاغل زمینه ورود دانش آموزان مستعد با نیازهای ویژه به بازار کار درآینده را فراهم می کند .

رنجبر افزود: داشتن شناخت لازمه حرکت در مسیر موفقیت است وبا شناخت کافی می توان در رسیدن به اهداف ،کسب دانش وپرورش نسل کار آمد موفق بود .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 4 =