افتتاح 16 طرح هادی در روستاهای کردستان در هفته دولت

شناسهٔ خبر: 279B5EC1 -
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: به مناسبت هفته دولت 16 طرح هادی در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

به گزارش هاناخبر ،رضا قادری در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: در هفته دولت 16 طرح هادی با اعتبار 85 میلیارد ریال افتتاح می‌شود که با همکاری دهیاران در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 695 روستا در استاان فعال است، بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 315 روستا بالای 20 خانوار است و بنیاد مسکن بیشتر کارهای خود را در روستاها انجام می‌دهد بگونه‌ای که تاکنون برای یک‌هزار و 348 روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی عنوان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مطالعات طرح هادی به اتمام می‌رسید که خوشبختانه یک‌هزار و 348 روستا دارای مطالعه طرح هادی که سند توسعه روستا به شمار می‌رود، انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه بعد  از 10 سال ساخت و ساز طرح هادی روستاها باید بازنگری انجام شود، بیان کرد: تاکنون بازنگری طرح هادی 168 روستا انجام شده است.

قادری عنوان کرد: 750 روستای استان نیازمند بازنگری طرح هادی است که به دلیل کمبود اعتبارات میسر نشده است.

وی اضافه کرد: در 545 روستای استان اجرای طرح هادی تاکنون انجام شده که در اوایل دهه هفتاد تاکنون انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: صدور اسناد مالکیت روستایی نیز یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن کردستان است که تاکنون 83 هزار و 509 جلد سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

قادری با اشاره به اینکه بنیاد مسکن بازسازی مناطق حادثه دیده را در دستور کار دارد، افزود: بنیاد مسکن متولی کارگروه تامین مسکن در استان است که بعد از اسکان اضطراری اسکان موقت و دائم انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان بازسازی مناطق جنگ‌زده را انجام داده و براساس تجربیاتی که دارد در بازسازی مناطق جنگ‌زده کشور فعالیت می‌کند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اعلام کرد: تاکنون 11 هزار و 500 واحد مسکن در مناطق حادثه دیده کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان احداث شده که شامل بازسازی در بم، آذربایجان، کرمانشاه و لرستان بوده است.

قادری اضافه کرد: در سیل سال 98 یک هزار و 780 واحد سیل زده داشتیم که در مقوله بازسازی یک هزار و 763 واحد در منطقه سیل زده لرستان بازسازی شده است و دو هزار و 54 واحد نیز تعمیر شدند.

وی احداث مسکن محرومین و اقشار کم درآمد شهری را یکی دیگر از اقدامات بنیاد مسکن دانست و گفت: تاکنون 2 هزار و 862 واحد انجام شده و 4 هزار و 511 واحد نیز در مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت احداث شده است.

وی به مسکن روستایی به عنوان یکی از رسالت های بنیاد مسکن پرداخت و افزود: تاکنون از 121 هزار واحد مسکن روستایی 45 هزار و 195 واحد نوسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: از آبان ماه سال 98 دو هزار واحد مسکن محرومین روستایی با اعتبار 130 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که 80 میلیارد آن تسهیلات قرض الحسنه مسکن روستایی و 50 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی دولت است.

قادری اعلام کرد: یک هزار و 900 واحد تاکنون عقد قرار داد تسهیلات بانکی انجام شده که سفت کاری 500 واحد انجام شده و 800 واحد نیز به اتمام رسیده است که در آینده افتتاح می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =