۳ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق در خراسان شمالی نصب شد

شناسهٔ خبر: 27B146A1 -
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: امسال نصب و راه اندازی ۸ هزار دستگاه کنتور برق در استان هدفگذاری شد که تاکنون ۳ هزار دستگاه نصب شده است.

به گزارش هاناخبر ، محمد علی پروانی اظهار کرد: پیاده سازی سیستم های اندازه گیری هوشمند برق (مانیتورینگ مصرف برق) نخستین گام در جهت حرکت به سمت شبکه برق هوشمند است که زیرساخت های ارتباطی و سیستم های مدیریت داده را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا برای ارائه خدمات مطمئن و پایدار به مشترکان از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۱ هزار دستگاه کنتور در سطح استان نصب و راه اندازی شده است.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این طرح و همچنین ابلاغ تکلیفی شرکت توانیر، ۸ هزار دستگاه کنتور برای ۶ ماهه دوم سال جاری در نظر گرفته شده است که از این میزان ۳ هزار دستگاه مربوط به بخش خانگی و ۵ هزار دستگاه مربوط به لوازم اندازه گیری ۳ فاز است.

وی در تشریح مزیت های استفاده از کنتورهای هوشمند برق با اشاره به اینکه این دستگاه ها کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکان به خصوص مشترکان خانگی می کند، گفت: با کنترل پذیر کردن مصرف برق مشترکان، می‌توان داده‌های دریافتی را پایش و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

پروانی در ادامه گفت: همچنین ۵۸ درصد مصرف برق مشترکان کل استان از طریق فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی «فهام» پایش شده است.

وی ادامه داد: این میزان مصرف برق استان به صورت برخط رصد و پایش می شود که شامل ۱۷ درصد در بخش تعرفه عمومی، ۷۸ درصد کشاورزی، ۱۰۰ درصد چاه های کشاورزی، ۵۱ درصد صنعتی و ۵ درصد نیز در بخش تعرفه تجاری است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =