افزایش 7 درصدی تلفات جاده ایی در پیرانشهر/ پنجشنبه ها حادثه خیزتر اند

شناسهٔ خبر: 27BDC510 -
فرمانده پلیس راه استان آذربایجان غربی گفت: در 5 ماهه اخیر سال جاری 15 نفر بر اثر حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی به شهرستان پیرانشهر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش هاناخبر ، سرهنگ كمال حسين زاده، فرمانده پليس راه آذربايجان غربي روز سه شنبه (12 شهریور) در نشست شوراي ترافيك شهرستان پیرانشهر که با محوریت بررسی وضعیت معابر داخل شهر و جاده های مواصلاتی به این شهرستان گفت: حوادث جاده ای و تصادفات آن یک امر غیر قابل انکار و ناگوار است اما می توان با رعایت بیشتر قوانین و مقررات جاده ای و احتیاط بیشتر رانندگان آمار تلفات ناشی از این گونه حوادث را بسیار کاهش داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 673 کیلومتر از راه های فرعی و اصلی استان در اختیار پلیس راه و راهداری استان است، اظهار داشت: مسير جاده پیرانشهر به نقده به دليل ترانزيتي بودن اين محور و تردد وسائل نقليه سنگين و نيمه سنگين و دركنار آن تردد وسائل نقليه كشاورزان موجب افزايش آمار تصادفات شده است لذا تعجيل در ساخت اتوبان محور پیرانشهر به نقده لازم و ضروري است.

حسين زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اينكه متأسفانه در پنج ماه نخست امسال، 15 نفر در تصادفات جاده اي در حوزه استحفاظي شهرستان پیرانشهر جان خود را از دست داده اند، عنوان كرد: این آمار در مدت مشابه سال قبل 14 نفر بوده است ولی آمار سال 98 نشان از افزایش 7 درصدی تلفات جاده ای در سال جاری دارد و براساس آمارهای موجود مشخص شد که بیشتر حوادث جاده ای در محورهای پیرانشهر در روزهای پنجشنبه رخ داده است.   

فرمانده پليس راه آذربايجان غربي اضافه کرد: علت اصلی 30 درصد اين تصادفات تجاوز و انحراف به چپ و همچنین 37 درصد هم بر اثر برخورد شاخ به شاخ رانندگان در نتیجه عدم توجه به جلو بوده است.

سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی با بيان اهميت رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در كاهش حوادث جاده اي گفت: پیرانشهر در مقایسه یا سایر شهرهای استان از لحاظ تلفات جاده ای در وضعیت بهتری قرار دارد ولی با توجه به وضعیت معابر و ترافیک ناشی از تردد خودروهای باری و مسافربری این وضعیت قابل قبول نیست و باید بهبود یابد.

وی در ادامه اظهار داشت: ترافیک سنگین و افزایش حجم بار ترافیکی در محورهای پیرانشهر به واسطه برخورداری از نعمت مرزی بودن و تردد روزانه 5 هزار نفر مسافر در این شهرستان باعث افزایش آمار تلفات و حوادث جاده ای در این منطقه شده است.

ترابی در خاتمه ابراز امیدواری کرد، با تعریض جاده ها و افزایش ایمنی راههای مواصلاتی به شهرستان پیرانشهر شاهد کاهش آمار تصادفات جاده ای در این شهرستان باشیم.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 2 =